TjenareMannen Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Som Rubriken Lyder, Vart får man tag i Billiga Helglas Akvarium Runt 300L på nätet Med Utkörning ? Gärna omkring Göteborg, Då ja kan hämta själv då. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Va en annons på blocket i går under fiskar om en firma som byggde akvarier på beställning. stod inget om priser. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mickosch Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Jag skulle kollat på hornbach./Micke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TjenareMannen Postat 3 oktober 2013 Författare Dela Postat 3 oktober 2013 Har kollat blocket, Och Hornbach har lite av Fantasipriser Har hittat i Tyskland, men vågar man lita på dom ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Majornas glas? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Det beror lite på vad du menar med fantasipriser?Köpte ett ca. 180-liters rimless 75x50x50 10 mm glas med tre sidor optiwhite från Majornas Glas.Priset utan frakt var runt 4900:-, med frakt ftån GBG till Umeå inkl. hjälp att bära upp det två trappor, 5400:-Då du bor i GBG blir nog frakten billigare.Riktigt proffsigt byggda kar. Sen bör man tänka på att priset för karet är en liten del av vad det kostar att starta upp ett komplett saltvattenskar.Sent from my B15 using Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Akvarielagret Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Har kollat blocket, Och Hornbach har lite av Fantasipriser Har hittat i Tyskland, men vågar man lita på dom ?Kan du lägga ut dessa fantasipriser ... så vi får gotta oss Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TjenareMannen Postat 3 oktober 2013 Författare Dela Postat 3 oktober 2013 Att betala 5400 för ett 180liters är väldigt dyrt, om du inte fick med nån möbel/ställning till! Finns akvarium 300liters för 2000kr här i gbg" men då finns inte höjden jag vill ha, därför frågar jag om nån vet nån bra butik på nätet som även bygger efter mina mått, och inte tar Fantasipriser.Precis akvariumet är den billigaste delen i salt hobbyn, om akvariumet överskrider 250liter. Har ett stående igång med levande i! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TjenareMannen Postat 3 oktober 2013 Författare Dela Postat 3 oktober 2013 Nu handlar ju inte tråden om fantasipriser, utan om nån bra butik på nätet! Ja känner väl mer att om man nu vill komma med idiot svar, så kan man lika gärna skita i o kommentera tråden !! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JonasW Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Herregud, med den där attityden så kommer man långt.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Hur högt akvarium vill du ha? Höjden är det som påverkar priset tveklöst mest. Det gör att det krävs tjockare glas och glaspriserna fungerar så att tunt glas håller ganska bra priser medans tjockare glas ökat katastrofartat i priser för varje millimeter bokstavligen talat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Nu handlar ju inte tråden om fantasipriser, utan om nån bra butik på nätet! Ja känner väl mer att om man nu vill komma med idiot svar, så kan man lika gärna skita i o kommentera tråden !!Och vilket mått hade du tänkt?Och vilket pris e du villig att betala?Och då blir svaren kanske lite bättre då fantasipriser är inte lika för alla.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Att betala 5400 för ett 180liters är väldigt dyrt, om du inte fick med nån möbel/ställning till! Finns akvarium 300liters för 2000kr här i gbg" men då finns inte höjden jag vill ha, därför frågar jag om nån vet nån bra butik på nätet som även bygger efter mina mått, och inte tar Fantasipriser.Precis akvariumet är den billigaste delen i salt hobbyn, om akvariumet överskrider 250liter. Har ett stående igång med levande i!Det är STOR skillnad på olika akvarium. Är man ute efter ett rimless (utan några glaslister på kanterna eller över mitten) så kostar det mer eftersom tjockleken på glaset måste gå upp några mm, ren fakta!Lägger man sedan till tre sidor optiwhiteglas (som i mitt fall) så stiger priset lite till.Tycker du ska kontakta Majornas Glas och berätta vilka krav du har på ditt kar. Med lister och vanligt floatglas bör du komma undan relativt billigt.Annars tror jag att en bilresa till Tyskland är ett alternativ. Sent from my B15 using Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TjenareMannen Postat 3 oktober 2013 Författare Dela Postat 3 oktober 2013 (ändrat) Mått ligger på 100x60x60 hade ja tänkt, då de inte finns för mycket plats! Ja precis, ja får ringa Majorna glas i morgon och höra mig för. Ändrat 5 oktober 2013 av DaTrucka Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kaptenen Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Förstod inte riktigt men menade du att hornbach tar fantasipriser för sina kar? För helglas utan något till så är de klart billigast, iaf i Stockholmsområdet (i butiksväg).. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 ok. men det mått du är ute efter:100x60x60 kan vara riktigt svårt att få till ett billigt pris. Inget standardmått, då brukar det kosta lite mer.Sent from my B15 using Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TjenareMannen Postat 3 oktober 2013 Författare Dela Postat 3 oktober 2013 Skulle kunna köra på 100x50x50 då borde väl 8mm tjocklek vara lagom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 då börjar vi snacka!skulle gå på detta då, http://www.aquawarehouse.se/shop/product_info.php/cPath/40/products_id/948Sent from my B15 using Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kaptenen Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Det va faktiskt ett väldigt bra pris Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 sorry, såg nu att det inte skickades. men kontakta Jörgen på aquawarehouse, han kan nog styra upp en leverans till GBG. Har ett kar från samma fabrik, riktigt fina kar.Sent from my B15 using Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 vill du måttbeställa så går det också bra. mitt kar därifrån var 75x40x50 (DxBxH) var bara några hundra mer än ett "standardmått"Sent from my B15 using Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TjenareMannen Postat 4 oktober 2013 Författare Dela Postat 4 oktober 2013 Det där såg helt okej ut, de skickas dock inte! Ligger butiken i Göteborg, får kolla på datan ist så man ser. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TjenareMannen Postat 4 oktober 2013 Författare Dela Postat 4 oktober 2013 Ja missa några inlägg hehe.. Ja får ringa dom imorgon och se vad dom säger om mina mått, annars kör jag på detta! Tele, du ska ha stort tack Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TjenareMannen Postat 4 oktober 2013 Författare Dela Postat 4 oktober 2013 Tyvärr så skickade dom inte. Ja får kolla på annat håll. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 4 oktober 2013 Dela Postat 4 oktober 2013 det var synd, men det bör finnas andra butiker som importerar från samma fabrik/grossist i Tyskland. Kanske inte helt lätt att ta reda på. Sent from my B15 using Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.