Gå till innehåll

Akvarium på nätet ?


TjenareMannen

Rekommenderade inlägg

Det beror lite på vad du menar med fantasipriser?

Köpte ett ca. 180-liters rimless 75x50x50 10 mm glas med tre sidor optiwhite från Majornas Glas.

Priset utan frakt var runt 4900:-, med frakt ftån GBG till Umeå inkl. hjälp att bära upp det två trappor, 5400:-

Då du bor i GBG blir nog frakten billigare.

Riktigt proffsigt byggda kar. Sen bör man tänka på att priset för karet är en liten del av vad det kostar att starta upp ett komplett saltvattenskar.

Sent from my B15 using Tapatalk 4

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att betala 5400 för ett 180liters är väldigt dyrt, om du inte fick med nån möbel/ställning till!

Finns akvarium 300liters för 2000kr här i gbg" men då finns inte höjden jag vill ha, därför frågar jag om nån vet nån bra butik på nätet som även bygger efter mina mått, och inte tar Fantasipriser.

Precis akvariumet är den billigaste delen i salt hobbyn, om akvariumet överskrider 250liter. Har ett stående igång med levande i!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur högt akvarium vill du ha? Höjden är det som påverkar priset tveklöst mest. Det gör att det krävs tjockare glas och glaspriserna fungerar så att tunt glas håller ganska bra priser medans tjockare glas ökat katastrofartat i priser för varje millimeter bokstavligen talat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu handlar ju inte tråden om fantasipriser, utan om nån bra butik på nätet!

Ja känner väl mer att om man nu vill komma med idiot svar, så kan man lika gärna skita i o kommentera tråden !!

Och vilket mått hade du tänkt?

Och vilket pris e du villig att betala?

Och då blir svaren kanske lite bättre då fantasipriser är inte lika för alla.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att betala 5400 för ett 180liters är väldigt dyrt, om du inte fick med nån möbel/ställning till!

Finns akvarium 300liters för 2000kr här i gbg" men då finns inte höjden jag vill ha, därför frågar jag om nån vet nån bra butik på nätet som även bygger efter mina mått, och inte tar Fantasipriser.

Precis akvariumet är den billigaste delen i salt hobbyn, om akvariumet överskrider 250liter. Har ett stående igång med levande i!

Det är STOR skillnad på olika akvarium. Är man ute efter ett rimless (utan några glaslister på kanterna eller över mitten) så kostar det mer eftersom tjockleken på glaset måste gå upp några mm, ren fakta!

Lägger man sedan till tre sidor optiwhiteglas (som i mitt fall) så stiger priset lite till.

Tycker du ska kontakta Majornas Glas och berätta vilka krav du har på ditt kar. Med lister och vanligt floatglas bör du komma undan relativt billigt.

Annars tror jag att en bilresa till Tyskland är ett alternativ.

Sent from my B15 using Tapatalk 4

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...