Gå till innehåll

Mikrobubblor i Juwel skimmer 3.0


oualid

Rekommenderade inlägg

Hej.

Det här verkar vara ett vanligt problem hos folk som äger en Juwel skimmer 3.0.

Problemet handlar om att det kommer mikrobubblor från skummaren.

Det sprutar ut nere vid utblåset.

Jag har haft skummaren i 8 månader och den fungerar bra.

Det enda problemet är luftbubblorna.

Jag har rengjort den samt försökt reglera luftintaget utan resultat.

Bilden visar hur skummaren ser ut:

post-7639-14468931077805_thumb.png

Tacksam för tips om hur man kan lösa problemet.

/Oualid

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du sätter in filtermattan som på bilden så kommer garanterat bubbel utsläppets minskas och antagligen elimineras efter ett tag. Nackdelen är dock att mattan kommer troligtvis klegga igen något vansinnigt efter ett tag och kräva regelbunden rengöring. Men det beror nog lite på hur mycket skräp och så man har i akvariet. För med mattan installerad där så får även skummaren en funktion som innerfilter kan man säga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade precis samma problem som dig. Min fungerade helt ok i 1 månad, sen började den läcka ut bubblor i hela karet! Jag fick verkligen inte rätt på det, så jag monterade ner den och lämnade tillbaka den och fick en ny skummare av annat märke. En annan sak jag märkte när jag fick en ny var att juwelskummaren lät som en Boeing jämfört med den nya skummaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har en sån skummare själv och juwel har bytt ut filtermaterialet i skummaren nu från väldigt grov till lite finare. funkar för mig:-) har också märkt att om filtret kommer lite snett eller flyter upp så kommer det massor med bubblor. kolla att filtret sitter på plats och att du inte har fått in nå vatten i luftintaget så borde det funka :-) dock har jag bytt till en annan pump i mitt men ska inte spela någon roll tror jag? har en eccoflow istället är mycket tystare än bioflow

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har en sån skummare själv och juwel har bytt ut filtermaterialet i skummaren nu från väldigt grov till lite finare. funkar för mig:-) har också märkt att om filtret kommer lite snett eller flyter upp så kommer det massor med bubblor. kolla att filtret sitter på plats och att du inte har fått in nå vatten i luftintaget så borde det funka :-) dock har jag bytt till en annan pump i mitt men ska inte spela någon roll tror jag? har en eccoflow istället är mycket tystare än bioflow

Är det här du menar: http://www.akvariehobby.se/shop/product.php?id_product=502

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...