Gå till innehåll

Controller


pegekin

Rekommenderade inlägg

Det beror på vad du vill få ut av den.

7092 har en autoinställning för våggenerator. Den används till Tunzes Wavebox.

7095 är enklare att ställa in med rattar för alla inställningar.

7096 är enligt min mening lite krångligare att ställa in men har ju fler funktioner.

Man bör ha en bärbar dator så att man ser i karet vad man gör. Klarar både Windows och Mac men inte Linux och Chrome.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har 7096:an själv, finns en hel inställningar. Visst bärbar dator behövs, men jag tycker inte den är speciellt krånglig att ställa in funktionerna på.

Är det möjligen så att domflesta har Tunze? Finns säkert en hel del olika märken på pumpar men sku va roligt att veta hur stor del som kör Tunze.

Och så klart viken controller som används,men de kanske e som med alla dessa ledar och dess inställningar; hur ofta egentligen gör man justeringar??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart har du en poäng där @pegekin. När man väl kommit på vilken inställning som passar för sitt akvarium så rör man ju ingenting. En fördel som 7096 har jämfört med 7095 att man kan ändra tiden för "food timer" som man vill ha den upp till 15 min. Om man nu använder den överhuvudtaget. För min del använder jag den mestadels vid vattenbyten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...