DaTrucka Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 Man kan göra så med den modellen, men det är inte helt rätt.Här en annan lite spännande reflektion över vår hobby. Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 Såg en del till en jättestor Tunze Turbelle i skogen, gamla varianten... / David Citera
bjomat Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 ...och när jag tittar ut genom vardagsrumsfönstret tänker jag att det var inte mycket media i den reaktorn Med vänlig hälsning, Björn Citera
Benighted Postat 6 november 2013 Författare Postat 6 november 2013 Haha, vi är banne mig inte friska vi Citera
alexochingencarina Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 Såg det här i soprumet på jobbet idag och blev lite lyckligSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Boerboele Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 Haha, vet inte om jag ska springa ifrån det här forumet innan det är försent? Eller äsch, det är nog redan det (Bilden tagen från en Facebook-grupp) Citera
Wiking Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 ...och när jag tittar ut genom vardagsrumsfönstret tänker jag att det var inte mycket media i den reaktorn Med vänlig hälsning, BjörnBjörn, du och jag använder nog exakt samma reaktor. Grejen är den att jag kör 3 stycken i samma miljö, och alla har samma syfte men olika konstruktion. Jag skall försöka få till en bild i helgen när belysningen går för fullt. Citera
Andreas84 Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 hahaha, bästa på länge Visst blir man skadad, jag reagerar alltid på olika förkortningar, tex ca och massa kemiska beteckningar. Kan se ett regnummer på en bil och börja tänka måste kolla magnesium sen var ju ett tag sen sist Citera
Boerboele Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 hahaha, bästa på länge Visst blir man skadad, jag reagerar alltid på olika förkortningar, tex ca och massa kemiska beteckningar. Kan se ett regnummer på en bil och börja tänka måste kolla magnesium sen var ju ett tag sen sist Såg LPS som regnummer i förrgår Citera
Vandal Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 Min första fundering när jag på festival såg en gigantisk Bong (Cannabisvattenpipa i acryl) var, "Undrar om man kan bygga om den till en reaktor... " men den var f*n dyrare än att köpa en färdig... Citera
alexochingencarina Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 Min första fundering när jag på festival såg en gigantisk Bong (Cannabisvattenpipa i acryl) var, "Undrar om man kan bygga om den till en reaktor... " men den var f*n dyrare än att köpa en färdig... Citera
Yodelking Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Inte helt on-topic, men igenkänningsfaktorn är hög... Citera
j0nas Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 (ändrat) Kör förbi de här säckarna varje morgon. Någon tänker bygga ett rejält kar, tyvärr gick det nog snett i balling-beställningen..(12 ton mg istället för några ton av varje om det inte går att se text på bilden) Ändrat 11 november 2013 av j0nas Citera
Benighted Postat 11 november 2013 Författare Postat 11 november 2013 Klantigt, men då man inte behöver dosera Mg så mycket så kanske de har de andra "ballingpåsarna" inomhus redan, och i lite mer vettiga mängder, 12 ton räcker ju inte speciellt länge Man måste ju köpa lite mer i bulk än portionsförpackningar för att få vettigt pris... Citera
j0nas Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Klantigt, men då man inte behöver dosera Mg så mycket så kanske de har de andra "ballingpåsarna" inomhus redan, och i lite mer vettiga mängder, 12 ton räcker ju inte speciellt länge Man måste ju köpa lite mer i bulk än portionsförpackningar för att få vettigt pris...Sant! Passar på att blotta lite fler kunskapsluckor när jag ändå är i farten: Om de nu, mot förmodan, inte planerar ett stort kar, vad använder de då så mycket mg till? Tror att det är Peab eller banverkets mark om det kan vara till någon ledtråd. Citera
Benighted Postat 11 november 2013 Författare Postat 11 november 2013 Avisning, dammkontroll på grusvägar, grundarbete under vägar.. men om de dykt upp nu så är det sannolikt för avisning... Citera
jacs Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 MG saltet klarar lägre temperaturer mot vanligt salt. Har för mig att MG salt funkar ned till -13grd medan vanligt stoppar runt -5-7grd givetvis är mg saltet svindyrt kontra vanligt salt så valet är enkelt till våra vägar.//Jonas Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.