Gå till innehåll

MattiasN 720


MattiasN

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 1 månad senare...

har idag gjort ett vattenbyte på c:a 70l, sög ut en del av sanden och sköljde den ordentligt, fick ut ganska mycket skit ur karet :)

Passade också på att flytta min stora Hystrix lite, flyttade bak den en bit så jag fick plats till koraller där den stod innan. Men i och med detta var jag också tvungen att ändra cirkulationen lite, flyttade fram den vänstra Streamen, får se hur detta påverkar korallerna....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dax för lite nya bilder, flyttade som sagt bak Hystrixen vid vattenbytet, syns kanske inte så stor skillnad men den är inte riktigt lika framträdande nu. Skaffade dessutom en ny firre härromdagen, en Naso Elegans. Mina Chromis har också varit helt tokiga senaste veckorna, lägger ägg i parti och minut, nya var och varannan dag :)

post-976-14468915363205_thumb.jpg

post-976-14468915363395_thumb.jpg

post-976-1446891536364_thumb.jpg

post-976-14468915363846_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har matat rejält sista tiden, vilket börjat ge lite utslag på vattenstesterna nu. Skruvade upp vodkan lite (nitraten ligger inte högt men lika bra att förekomma) och satte igång mitt Fr209 fosfat-filter med Rowa (svårt att avgöra fosfaten, men iallafall mätbar med Salifert...). Tänkte försöka förekomma problem med hög näringsvärde, hoppas nu inte jag drar på för bra och istället råkar ut för problem i andra änden, men tror inte det ska vara några bekymmer at hålla koll på, ökade dessutom bara vodkan lite och kör ingen större mängd Rowa

Känner också att jag har lite mycket fisk för tillfället, lutar åt att jag gör mig av med mina clowner, som blivit rejält biffiga :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack tack!

Har fått plats till lite fler koraller genom lite omplaceringar, är annars inte så bra på det där med korallplacering, tycker det är svårt att få till....

Mina Chromis och Clowner har blivit ganska stora, clownerna funderar jag som sagt på att byta/sälja/skänka, men kanske har också Chromisarna blivit lite stora och framträdande. Å andra sidan ger de liv åt karet och vuxna firrar är ju trots allt lite tufft :)

Även Imperatorn har jag nu haft ett tag (snart 2 år tror jag) och den har också blivit lite större, syns bl a på att de "brutna" ränderna på kroppen blivit färre, bara någon enstaka kvar, annars endast hela ränder kvar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Av olika anledningar har jag bestämt mig för att nu lägga ner karet :(

Prioriteringarna i livet är annorlunda och jag känner att karet tar för mycket tid och pengar för att jag ska orka ha det igång.

Jag tackar för all inspiration, allt stöd och all hjälp jag fått genom åren!

På återseende!

Mattias

P.S Jag kommer inte bli helt inaktiv på sidan, man är ju van vid att hänga här :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som en bulle i ugnen...

Nja, bullen blev färdigbakad förra sommaren, men är en av anledningarna helt klart, barn tar ju en hel del tid, känner att jag inte riktigt hinner med karet.... Dessutom behöver jag spara ihop lite pengar och karet kostar ju en del... Det ska också bli skönt att slippa fukten och värmen som karet avger, klimatet blir lite halvtaskigt i vår lägenhet under sommaren....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...