Gå till innehåll

Medlemsutveckling sedan 2005


Benighted

Rekommenderade inlägg

snäll teori...nä jag slår ett slag för eliten som har moderators lindat runt sitt finger,,,mycket få vågar skriva något...det säger ju säg självt att det är nått som inte stämmer om sg har ökat

Vilken elit? Tror du på fullaste allvar att det finns en skara människor som har någon form av gräddfil här på forumet och som har moderatorerna lindade runt sitt finger?

Du kanske ska rannsaka dig själv innan du anklagar andra. Om en person upplever att hela världen motarbetar en så kanske man ska se sig i spegeln och se efter om det är så att det är en själv det är fel på, och inte alla andra, så gör jag när jag upplever saker som fel och bakvända. Många gånger får man en annan syn på saker och ting om man kan och vill se saker ur andras perspektiv också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, en enkel överslagsräkning av antalet inlägg för de flitigaste skribenterna och man kan konstatera att det endast är drygt 100 personer (med vardera ca 1000-15000 inlägg) som tillsammans står för hälften av alla inlägg som någonsin skrivits i forumet...(!)

Hur får du fram den statistiken?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, det är ju helt klart intressant att 110 (de med över 1000 inlägg) personer står för 257516 inlägg av forumets 518984 totala antal inlägg. Och lika fantastiskt är att våra 10 mest frekventa skribenter står för 82069 av alla inlägg, det vill säga 15,8%, eller nästan 1/6, av alla inlägg är skrivna av 10 personer, wow...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, det är ju helt klart intressant att 110 (de med över 1000 inlägg) personer står för 257516 inlägg av forumets 518984 totala antal inlägg. Och lika fantastiskt är att våra 10 mest frekventa skribenter står för 82069 av alla inlägg, det vill säga 15,8%, eller nästan 1/6, av alla inlägg är skrivna av 10 personer, wow...

Brinner för hobbyn helt klart.

Det visar även på hur hjälpsamma dessa 10 är, trots alla stormar som blåst genom åren och ändå inte tröttnat på att hjälpa andra och fortsätter att svara på samma frågor år efter år.

Men imponerande är det.

//Marko 'DaTrucka' (via Padda)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är intressant detta. Men det är ofta så att gamla rävar kanske tröttnar. Men frågan är om det inte är så att många har sitt intresse i första hand frågor och hjälp där av tror jag om man tar antal inlägg senaste månaden blir helt annat. För när man just startat har man 1000 frågor och ofta lätt att starta en tråd innan man söker och babblar på mer "het på gröten".

Personligen brinner jag för hobbyn och gillar att läsa och skriva här. Detta är tackvare många goa som hänger här och det är allt från den avancerade till mr lowtech. Men visst är det så att dom flesta trådar är det igenkännbara namn. Alltid lär man sig något :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja jag skulle vilja sticka ut hakan vad det beror på..är ju inte känd för att vara blyg direkt.Ett levande forums största hämmare är att det skapas en elit efter ett tag..det är min åsikt bara..denna efter vart med sen begynnelsen på www visst man kan fråga o sånt men eliten på forumet bestämmer om saker o ting...

Min åsikt bara typ lite generellt..inget angrepp på sg....såg att "någon" flög i taket..ber om ursäkt om man har svårt att utrycka sig i skrift..sen är ju denna hobby inte helt enkel..många frågor om det mesta,så man får nog inte sätta sig på allt för höga hästar o fnysa åt vardagliga problem eller frågeställningar/ifrågasättningar..speciellt inte om man råkat ut för det veckan innan o tror sig veta hur det går till denna vecka som "fulllärd"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...