Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Jag har svårt att hålla uppe kalcium och magnesiumvärdena uppe. Kan värdenas stabilitet bero på vilket salt man använder? Jag använder Tropic Marin PRO-Reef. Finns det något bättre?

Postat

Det skulle kunna vara en dålig Batch du fått jag har använt PRO reef med gott resultat. Ett bra salt som jag varit nöjd med är korallen zucht reefers best.

Postat

Mät värdena i det nyblandade vattnet innan du häller det i karet.

Kan vara dåligt salt som nämnts tidigare.

Postat
  • Författare

Jag mäter det alltid innan jag häller det i karet, men har märkt att det är svårare med den här omgången att få upp värdet. Det kan alltså variera, kvalitén på samma märke?

Postat

h2ocean ska ha höga värden på ca och mg. Har själv kört det lite och var nöjd. Har för mig det löste sig väldigt lätt också.

Postat

Misstänker att TM fått en hel del klagomål då dom verkar ha klantat sig rejält och jag tror dom kommer skärpa till sig för att inte förlora för mycket marknadsandelar.

En mindre uppmärksammad variant är dock Red Sea´s vanliga revsalt, den jag egentligen skulle kalla "Pro".

Den har inte samma problem med fällning och håller hyfsat bra värden överlag, egentligen är det samma salt som H2Ocean men med annan etikett och prislapp.

//NiXoN

Postat

Har hört snack om att TM Pro Reef Salt skulle vara formulerat att användas ihop med kalcium reaktorer och sånt, fast ingen aning om hur mycket sanning det ligger i det.

Körde med det förr, men kör numera med Red Sea Coral Pro som fungerar jättebra för mig.

Postat

Korallenzucht reefers bäst har haft stabilast värden för mig under åren, Haft två taskinga batchar med Tropic marine's, aldrig igen för min del

Postat

jag hade lite problem med fällningar när jag körde coral pro. Började sedan och använda ro uppvärmt till 25 grader innan jag blandade i saltet, har funkat kanon.

Postat

Batch: 41153 25kg TM Pro-reef

Salt: 1.025

MG: 1200

CA: 400

Uppvärmt till 25grd

//Jonas

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.