MickeP67 Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 Jag har svårt att hålla uppe kalcium och magnesiumvärdena uppe. Kan värdenas stabilitet bero på vilket salt man använder? Jag använder Tropic Marin PRO-Reef. Finns det något bättre? Citera
Edward Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 Det skulle kunna vara en dålig Batch du fått jag har använt PRO reef med gott resultat. Ett bra salt som jag varit nöjd med är korallen zucht reefers best. Citera
DaTrucka Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 Mät värdena i det nyblandade vattnet innan du häller det i karet.Kan vara dåligt salt som nämnts tidigare. Citera
MickeP67 Postat 15 november 2013 Författare Postat 15 november 2013 Jag mäter det alltid innan jag häller det i karet, men har märkt att det är svårare med den här omgången att få upp värdet. Det kan alltså variera, kvalitén på samma märke? Citera
DaTrucka Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 Ja, tyvärr kan det variera ganska mycket mellan batcher.//Marko 'DaTrucka' (via Padda) Citera
Andreas84 Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 h2ocean ska ha höga värden på ca och mg. Har själv kört det lite och var nöjd. Har för mig det löste sig väldigt lätt också. Citera
NiXoN Postat 16 november 2013 Postat 16 november 2013 Misstänker att TM fått en hel del klagomål då dom verkar ha klantat sig rejält och jag tror dom kommer skärpa till sig för att inte förlora för mycket marknadsandelar.En mindre uppmärksammad variant är dock Red Sea´s vanliga revsalt, den jag egentligen skulle kalla "Pro".Den har inte samma problem med fällning och håller hyfsat bra värden överlag, egentligen är det samma salt som H2Ocean men med annan etikett och prislapp.//NiXoN Citera
Alexraptor Postat 16 november 2013 Postat 16 november 2013 Har hört snack om att TM Pro Reef Salt skulle vara formulerat att användas ihop med kalcium reaktorer och sånt, fast ingen aning om hur mycket sanning det ligger i det.Körde med det förr, men kör numera med Red Sea Coral Pro som fungerar jättebra för mig. Citera
Reuben Postat 16 november 2013 Postat 16 november 2013 Korallenzucht reefers bäst har haft stabilast värden för mig under åren, Haft två taskinga batchar med Tropic marine's, aldrig igen för min del Citera
Andreas84 Postat 16 november 2013 Postat 16 november 2013 jag hade lite problem med fällningar när jag körde coral pro. Började sedan och använda ro uppvärmt till 25 grader innan jag blandade i saltet, har funkat kanon. Citera
jacs Postat 17 november 2013 Postat 17 november 2013 Batch: 41153 25kg TM Pro-reefSalt: 1.025MG: 1200CA: 400Uppvärmt till 25grd//Jonas Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.