Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag har svårt att hålla uppe kalcium och magnesiumvärdena uppe. Kan värdenas stabilitet bero på vilket salt man använder? Jag använder Tropic Marin PRO-Reef. Finns det något bättre?

Postat

Jag mäter det alltid innan jag häller det i karet, men har märkt att det är svårare med den här omgången att få upp värdet. Det kan alltså variera, kvalitén på samma märke?

Postat

Misstänker att TM fått en hel del klagomål då dom verkar ha klantat sig rejält och jag tror dom kommer skärpa till sig för att inte förlora för mycket marknadsandelar.

En mindre uppmärksammad variant är dock Red Sea´s vanliga revsalt, den jag egentligen skulle kalla "Pro".

Den har inte samma problem med fällning och håller hyfsat bra värden överlag, egentligen är det samma salt som H2Ocean men med annan etikett och prislapp.

//NiXoN

Postat

Har hört snack om att TM Pro Reef Salt skulle vara formulerat att användas ihop med kalcium reaktorer och sånt, fast ingen aning om hur mycket sanning det ligger i det.

Körde med det förr, men kör numera med Red Sea Coral Pro som fungerar jättebra för mig.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...