Postat 3 juni 201411 år Författare Jodå det har rullat på. Kan fixa bilder under dagen. Börjar dock luta åt att det blir o sälja allt.
Postat 5 juni 201411 år Författare Det vänder väll hehe men just nu är jag bara tokless på det. Sen tänkte jag ta upp enduroåkat igen o det är ju inte heller gratis.
Postat 5 juni 201411 år Ähhhj. Sluta prata nonsens du har ju fått igång karet nu så nu är det ju bara att köra på.
Postat 5 juni 201411 år Det vänder väll hehe men just nu är jag bara tokless på det. Sen tänkte jag ta upp enduroåkat igen o det är ju inte heller gratis.Köra hoj och ha kar går samtidigt
Postat 7 juni 201411 år Författare Tog några bilder idag på karet efter lite pysslande med skrapa rutor, byte av kol, kolla vattenvärden, tömma skummare o sånt.Dagens vattenvärdeCa 430Kh 6 (måste höjas)Mg 1360Fosfat 0.04
Postat 7 juni 201411 år Mycket snyggt kar du har där. Jag gillar din rördragning där du kan koppla på olika reaktorer. Den idéen kommer jag att sno till mitt nästa kar. Vad är det för vit reaktor på bild 4?
Postat 7 juni 201411 år Författare tackar Ja det är rätt smidigt faktiskt så slipper man ha en massa extra pumpar. Det är denna reaktorn http://www.jlakvarium.se/teknik/ovrig-teknik/mediareaktor-mr-4.aspx
Postat 8 juni 201411 år tackar Ja det är rätt smidigt faktiskt så slipper man ha en massa extra pumpar. Det är denna reaktorn http://www.jlakvarium.se/teknik/ovrig-teknik/mediareaktor-mr-4.aspxÄven denna reaktor är mycket intressant då jag inte sett den tidigare:). Men jag menar den som står direkt till vänster om den. Är kanske ingen reaktor men vill veta vad det är annars?
Postat 8 juni 201411 år Även denna reaktor är mycket intressant då jag inte sett den tidigare:). Men jag menar den som står direkt till vänster om den. Är kanske ingen reaktor men vill veta vad det är annars?Ser ut som en UVC
Postat 8 juni 201411 år Aha okej. Tack för svar.Hur funkar det att ha streamers bara på samma sida som ytavringingen? Blir det någon film på ytan?
Postat 8 juni 201411 år Tror jag skrivit det tidigare men det tåls att sägas igen, du har verkligen lyckats med aquascapen, skitsnyggt.
Postat 20 juni 201411 år Författare bara 2 anthias kvar :/ Så det va ingen rolig första beställning av fisk då allt nu har dött typ.
Postat 20 juni 201411 år Blir lätt så i nya akvarium. Bara o ta nya tag. Var ju inga skitdyra fiskar som tur är. Det finns ju dom som köpt bara en fisk för mångdubbelt och råkat ut för samma öde.Du har ju iaf en bra grund att stå på.
Postat 22 juni 201411 år Författare hmm undrar om det kan va min scoopas som är en bidragande del till att mina anthias dog. Den är riktigt dum nu har jag sett mot dom 2 som är kvar, jagar dom o står och trycker sig mot dem o blir helt svart typ
Postat 22 juni 201411 år Spännande att den ger sig på en helt annan art på det viset.Testa sätt en spegel mot karet i några dagar så kirurgen får bråka med sin spegelbild istället, förhppningsvis lämnar den övriga fiskar i fred då.Mata ganska friskt, gärna noori eller liknande alger.//Marko 'DaTrucka' (via mobil).
Postat 24 juli 201411 år Författare Idag fick detta par flytta från mitt rsm till stora karet Så nu kan man lägga ut rsm:et på annons
Postat 8 augusti 201411 år Författare Tips på någon bra fisk mot glasrosor? Har fått invasion av det i karet
Postat 8 augusti 201411 år Jag tror att en del djur äter dem, men tar inte död på dem. Men Joes Juice ( är jätte osäker på namnet men heter något liknande) tar död på dem. Men är det mycket så har du att göra. Torrläggning av stenen kan vara ett alternativ, tyvärr Skickas från min iPhone via Tapatalk
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.