Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Det vänder väll hehe men just nu är jag bara tokless på det. Sen tänkte jag ta upp enduroåkat igen o det är ju inte heller gratis.

Postat
Det vänder väll hehe men just nu är jag bara tokless på det. Sen tänkte jag ta upp enduroåkat igen o det är ju inte heller gratis.

Köra hoj och ha kar går samtidigt ;)

Postat

Tog några bilder idag på karet efter lite pysslande med skrapa rutor, byte av kol, kolla vattenvärden, tömma skummare o sånt.

Dagens vattenvärde

Ca 430

Kh 6 (måste höjas)

Mg 1360

Fosfat 0.04

post-7568-1446893357842_thumb.jpg

post-7568-14468933578596_thumb.jpg

post-7568-14468933578774_thumb.jpg

post-7568-14468933578942_thumb.jpg

Postat

Mycket snyggt kar du har där. Jag gillar din rördragning där du kan koppla på olika reaktorer. Den idéen kommer jag att sno till mitt nästa kar. Vad är det för vit reaktor på bild 4?

Postat
Även denna reaktor är mycket intressant då jag inte sett den tidigare:). Men jag menar den som står direkt till vänster om den. Är kanske ingen reaktor men vill veta vad det är annars?

Ser ut som en UVC :)

• 2 veckor senare...
Postat

Blir lätt så i nya akvarium. Bara o ta nya tag. Var ju inga skitdyra fiskar som tur är. Det finns ju dom som köpt bara en fisk för mångdubbelt och råkat ut för samma öde.

Du har ju iaf en bra grund att stå på.

Postat

hmm undrar om det kan va min scoopas som är en bidragande del till att mina anthias dog. Den är riktigt dum nu har jag sett mot dom 2 som är kvar, jagar dom o står och trycker sig mot dem o blir helt svart typ

Postat

Spännande att den ger sig på en helt annan art på det viset.

Testa sätt en spegel mot karet i några dagar så kirurgen får bråka med sin spegelbild istället, förhppningsvis lämnar den övriga fiskar i fred då.

Mata ganska friskt, gärna noori eller liknande alger.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

• 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat

Jag tror att en del djur äter dem, men tar inte död på dem. Men Joes Juice ( är jätte osäker på namnet men heter något liknande) tar död på dem. Men är det mycket så har du att göra. Torrläggning av stenen kan vara ett alternativ, tyvärr

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...