toompa Postat 3 juni 2014 Författare Postat 3 juni 2014 Jodå det har rullat på. Kan fixa bilder under dagen. Börjar dock luta åt att det blir o sälja allt. Citera
toompa Postat 5 juni 2014 Författare Postat 5 juni 2014 Det vänder väll hehe men just nu är jag bara tokless på det. Sen tänkte jag ta upp enduroåkat igen o det är ju inte heller gratis. Citera
Andreas N Postat 5 juni 2014 Postat 5 juni 2014 Ähhhj. Sluta prata nonsens du har ju fått igång karet nu så nu är det ju bara att köra på. Citera
blackizzz Postat 5 juni 2014 Postat 5 juni 2014 Det vänder väll hehe men just nu är jag bara tokless på det. Sen tänkte jag ta upp enduroåkat igen o det är ju inte heller gratis.Köra hoj och ha kar går samtidigt Citera
toompa Postat 7 juni 2014 Författare Postat 7 juni 2014 Tog några bilder idag på karet efter lite pysslande med skrapa rutor, byte av kol, kolla vattenvärden, tömma skummare o sånt.Dagens vattenvärdeCa 430Kh 6 (måste höjas)Mg 1360Fosfat 0.04 Citera
Soder Postat 7 juni 2014 Postat 7 juni 2014 Mycket snyggt kar du har där. Jag gillar din rördragning där du kan koppla på olika reaktorer. Den idéen kommer jag att sno till mitt nästa kar. Vad är det för vit reaktor på bild 4? Citera
toompa Postat 7 juni 2014 Författare Postat 7 juni 2014 tackar Ja det är rätt smidigt faktiskt så slipper man ha en massa extra pumpar. Det är denna reaktorn http://www.jlakvarium.se/teknik/ovrig-teknik/mediareaktor-mr-4.aspx Citera
Soder Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 tackar Ja det är rätt smidigt faktiskt så slipper man ha en massa extra pumpar. Det är denna reaktorn http://www.jlakvarium.se/teknik/ovrig-teknik/mediareaktor-mr-4.aspxÄven denna reaktor är mycket intressant då jag inte sett den tidigare:). Men jag menar den som står direkt till vänster om den. Är kanske ingen reaktor men vill veta vad det är annars? Citera
blackizzz Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Även denna reaktor är mycket intressant då jag inte sett den tidigare:). Men jag menar den som står direkt till vänster om den. Är kanske ingen reaktor men vill veta vad det är annars?Ser ut som en UVC Citera
Soder Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Aha okej. Tack för svar.Hur funkar det att ha streamers bara på samma sida som ytavringingen? Blir det någon film på ytan? Citera
toompa Postat 8 juni 2014 Författare Postat 8 juni 2014 Det funkar bra har ingen film alls på ytan Citera
adddo Postat 8 juni 2014 Postat 8 juni 2014 Tror jag skrivit det tidigare men det tåls att sägas igen, du har verkligen lyckats med aquascapen, skitsnyggt. Citera
toompa Postat 20 juni 2014 Författare Postat 20 juni 2014 bara 2 anthias kvar :/ Så det va ingen rolig första beställning av fisk då allt nu har dött typ. Citera
Andreas N Postat 20 juni 2014 Postat 20 juni 2014 Blir lätt så i nya akvarium. Bara o ta nya tag. Var ju inga skitdyra fiskar som tur är. Det finns ju dom som köpt bara en fisk för mångdubbelt och råkat ut för samma öde.Du har ju iaf en bra grund att stå på. Citera
toompa Postat 22 juni 2014 Författare Postat 22 juni 2014 hmm undrar om det kan va min scoopas som är en bidragande del till att mina anthias dog. Den är riktigt dum nu har jag sett mot dom 2 som är kvar, jagar dom o står och trycker sig mot dem o blir helt svart typ Citera
DaTrucka Postat 22 juni 2014 Postat 22 juni 2014 Spännande att den ger sig på en helt annan art på det viset.Testa sätt en spegel mot karet i några dagar så kirurgen får bråka med sin spegelbild istället, förhppningsvis lämnar den övriga fiskar i fred då.Mata ganska friskt, gärna noori eller liknande alger.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
toompa Postat 29 juni 2014 Författare Postat 29 juni 2014 Nu inga anthias kvar så nu går scoopasen själv igen :/ Citera
Andreas N Postat 29 juni 2014 Postat 29 juni 2014 Den där scopasen verkar ju va lite utvecklingsstörd.... Citera
toompa Postat 24 juli 2014 Författare Postat 24 juli 2014 Idag fick detta par flytta från mitt rsm till stora karet Så nu kan man lägga ut rsm:et på annons Citera
toompa Postat 8 augusti 2014 Författare Postat 8 augusti 2014 Tips på någon bra fisk mot glasrosor? Har fått invasion av det i karet Citera
Andreas N Postat 8 augusti 2014 Postat 8 augusti 2014 Chelmon rostratus eller en filfisk , peppermintsräkor funkar med Citera
Henric Postat 8 augusti 2014 Postat 8 augusti 2014 Jag tror att en del djur äter dem, men tar inte död på dem. Men Joes Juice ( är jätte osäker på namnet men heter något liknande) tar död på dem. Men är det mycket så har du att göra. Torrläggning av stenen kan vara ett alternativ, tyvärr Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.