Blåbert Postat 3 december 2013 Dela Postat 3 december 2013 Vad kör du för rörkombo? Eller har du skrivit det redan? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kohaku Postat 3 december 2013 Dela Postat 3 december 2013 Kul att det gick bra med flytten, du får lägga upp en helbild när du möblerat klart i karet !Hoppas du vart nöjd med karet, skummaren och belysningen... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 4 december 2013 Författare Dela Postat 4 december 2013 Vad kör du för rörkombo? Eller har du skrivit det redan?Rör från fram -bakBlue +ActinicCoral+Coral+Blue +Purple+Coral+ActinicBlue+Coral+Blue +Blue + Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 4 december 2013 Dela Postat 4 december 2013 Ser ju bra ut andreas.. En helbild snart kanske Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 4 december 2013 Författare Dela Postat 4 december 2013 Jag har upptäckt att jag måste införskaffa lite mer sten för att få till scapen. Jag ska köpa revkeramik stenar är tanken. De finns ju i paket om 2 , 4 eller 8stenar / paket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 4 december 2013 Författare Dela Postat 4 december 2013 En helbild kommer här. Känner att jag börjar få koll på allt nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 4 december 2013 Dela Postat 4 december 2013 Ser bra ut redan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 4 december 2013 Författare Dela Postat 4 december 2013 Ser 10ggr bättre ut irl..... skit svårt att fota då jag får så skumma färger med mobilen.Vad gäller cirkulation så kör jag nu en vortech mp 40 , 2st wp40 i else mode , en tune 6085 som blåser snett ner från bakre innerkant.Jag har en tunze 6045 som blåser in i ett 50mm pvc som ligger utmed botten i bak med borrade hål snett framåt så det håller sig rent i bakre regionen.Returen sprutar ut i höger bakkant snett neråt och gissningsvis har jag någonstans runt 2500liter där. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 4 december 2013 Dela Postat 4 december 2013 Ser riktigt bra ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 5 december 2013 Dela Postat 5 december 2013 Ser ju kanonbra ut redan.. Antar att snart växt till sej igen Ska bli kul o följa hur det utväxlas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 8 december 2013 Författare Dela Postat 8 december 2013 (ändrat) Nu börjar allt stabiliseras och korallerna blir allt bättre.Kör 1ml zeostart 3 om dagen uppdelat i 3 doser. Doserar 5droppar zeobac morgon och kväll ja o en massa annat .Hmmm vad ljusa de blev i datorn... i mobben såg de bättre ut :/ Ändrat 8 december 2013 av Andreas N Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 8 december 2013 Dela Postat 8 december 2013 Det ser bra ut, har du någon polyp expansion när ljuset är släckt? Har du någon tillväxt? /JanneSent from my GT-I9295 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 8 december 2013 Dela Postat 8 december 2013 Väldigt snyggt!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 december 2013 Dela Postat 8 december 2013 Hör kör du 1ml 3ggr om dagen?/Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 8 december 2013 Författare Dela Postat 8 december 2013 (ändrat) nä en ml uppdelat i 3 doser. Jag anv en insulinspruta med gradering och sprutar z-starten rätt in i insuget på pumpen till zeovitreaktorn. Nja.... det har inte satt igång med tillväxten än men jag tror det sätter fart inom kort. polyperna hänger ute redigt en stund efter ljuset slocknat.Jag skall ta ett pr bilder till om en stund för o se om jag kan få bilderna lite mer rättvisa.Tricolorn var väldigt brun i stammen förut men är på bättringsvägen. Ändrat 8 december 2013 av Andreas N Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 8 december 2013 Dela Postat 8 december 2013 Stänger du av skummaren med när du doserar?/Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 8 december 2013 Författare Dela Postat 8 december 2013 vid dosering av z-start är det väl inte å nödvändigt då jag sprutar det rätt in i reaktorn. Jag tror de bara rekommenderar att dosera det efter skummaren bara men jag tog det ett steg längre Jag stänger däremot av skummaren vid all dosering av bakterier , aminosyror och annan typ av korallmat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 9 december 2013 Dela Postat 9 december 2013 nä en ml uppdelat i 3 doser. Jag anv en insulinspruta med gradering och sprutar z-starten rätt in i insuget på pumpen till zeovitreaktorn. Nja.... det har inte satt igång med tillväxten än men jag tror det sätter fart inom kort. polyperna hänger ute redigt en stund efter ljuset slocknat.Jag skall ta ett pr bilder till om en stund för o se om jag kan få bilderna lite mer rättvisa.Tricolorn var väldigt brun i stammen förut men är på bättringsvägen.Ja tillväxt är väl för tidigt att hoppas på, men det är en välkommen kvittens när den väl kommer. Finns det bara PE så kommer tillväxten./JanneSent from my GT-I9295 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 9 december 2013 Dela Postat 9 december 2013 Detta karet kommer blir riktigt fint tror jag Andreas! Lycka till:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 9 december 2013 Författare Dela Postat 9 december 2013 Fick till en ok bild på min A.Valida. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 16 december 2013 Författare Dela Postat 16 december 2013 Här ändrat lite i setuppen med lysrör och känner mig hyfsat nöjd nu. Jag ser färgförbättring på ett flertal koraller i detta skede och känner mig väldigt nöjd med zeoviten så här långt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 16 december 2013 Dela Postat 16 december 2013 Ser väldigt öppet och trevligt ut. Mycket plats för korallerna att växa på Kanonfint Andreas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 december 2013 Dela Postat 16 december 2013 Ser ut som en kanon bra start på ett nytt äventyr! Kul!!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 16 december 2013 Författare Dela Postat 16 december 2013 Man tackar. Jag har beställt ett paket med 8st revkeramik stenar som är mellan 20-30cm i diameter och är ganska platta. Jag skall flytta på en del sten och även försöka få lite olika höjder på revet samt att fylla ut främre delen lite mer så inte lika mkt bottenyta blir synlig.Har även snickrat på sargen runt akvariets ovankant idag så nu är den delen snart klar iaf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 16 december 2013 Dela Postat 16 december 2013 Härligt, gillar verkligen det låga skejpet. Kalasfin överrinning med!Vad sitter musslan fast på? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.