Gå till innehåll

Andreas andra Rev.


Andreas N

Rekommenderade inlägg

  • Svar 560
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Ser 10ggr bättre ut irl..... skit svårt att fota då jag får så skumma färger med mobilen.

Vad gäller cirkulation så kör jag nu en vortech mp 40 , 2st wp40 i else mode , en tune 6085 som blåser snett ner från bakre innerkant.

Jag har en tunze 6045 som blåser in i ett 50mm pvc som ligger utmed botten i bak med borrade hål snett framåt så det håller sig rent i bakre regionen.

Returen sprutar ut i höger bakkant snett neråt och gissningsvis har jag någonstans runt 2500liter där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar allt stabiliseras och korallerna blir allt bättre.

Kör 1ml zeostart 3 om dagen uppdelat i 3 doser. Doserar 5droppar zeobac morgon och kväll ja o en massa annat :).

Hmmm vad ljusa de blev i datorn... i mobben såg de bättre ut :/

post-4344-14468931834762_thumb.jpg

post-4344-1446893183501_thumb.jpg

post-4344-14468931835222_thumb.jpg

post-4344-14468931835412_thumb.jpg

post-4344-144689318356_thumb.jpg

post-4344-14468931835814_thumb.jpg

Ändrat av Andreas N
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nä en ml uppdelat i 3 doser. Jag anv en insulinspruta med gradering och sprutar z-starten rätt in i insuget på pumpen till zeovitreaktorn. Nja.... det har inte satt igång med tillväxten än men jag tror det sätter fart inom kort.

polyperna hänger ute redigt en stund efter ljuset slocknat.

Jag skall ta ett pr bilder till om en stund för o se om jag kan få bilderna lite mer rättvisa.

Tricolorn var väldigt brun i stammen förut men är på bättringsvägen.

post-4344-14468931836439_thumb.jpg

post-4344-14468931836617_thumb.jpg

post-4344-14468931836849_thumb.jpg

post-4344-14468931837215_thumb.jpg

Ändrat av Andreas N
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vid dosering av z-start är det väl inte å nödvändigt då jag sprutar det rätt in i reaktorn. Jag tror de bara rekommenderar att dosera det efter skummaren bara men jag tog det ett steg längre :)

Jag stänger däremot av skummaren vid all dosering av bakterier , aminosyror och annan typ av korallmat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nä en ml uppdelat i 3 doser. Jag anv en insulinspruta med gradering och sprutar z-starten rätt in i insuget på pumpen till zeovitreaktorn. Nja.... det har inte satt igång med tillväxten än men jag tror det sätter fart inom kort.

polyperna hänger ute redigt en stund efter ljuset slocknat.

Jag skall ta ett pr bilder till om en stund för o se om jag kan få bilderna lite mer rättvisa.

Tricolorn var väldigt brun i stammen förut men är på bättringsvägen.

Ja tillväxt är väl för tidigt att hoppas på, men det är en välkommen kvittens när den väl kommer. Finns det bara PE så kommer tillväxten.

/Janne

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man tackar. Jag har beställt ett paket med 8st revkeramik stenar som är mellan 20-30cm i diameter och är ganska platta. Jag skall flytta på en del sten och även försöka få lite olika höjder på revet samt att fylla ut främre delen lite mer så inte lika mkt bottenyta blir synlig.

Har även snickrat på sargen runt akvariets ovankant idag så nu är den delen snart klar iaf :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...