Gå till innehåll

Andreas andra Rev.


Andreas N

Rekommenderade inlägg

Jag har gjort en platta med revkeramik där jag forma en grop som musslan kunde stå i. Den gilla inte att stå direkt på glaset tyckte jag de verka som.

Prova ramen och den passa nästan Perra. Lite justeringar så blir det som jag vill. Den skall sedan fasas och målas mm.

post-4344-14468931908925_thumb.jpg

post-4344-14468931909108_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 560
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Gjorde lite mätningar för några dagar sedan och upptäckte att min fosfat låg på 0,07 ..... ökade då flödet lite genom zeovit reaktorn från 300 liter i timman till 450 + att jag öka till 0,4ml zeostart 3ggr om dagen. Kolla nu igen och mätte 0,00. kolla igen o fick samma resultat.... Blir o finjustera zeostarten lite. Nitraten.. ja vilken nitrat då..... Korallerna har fin polypexpansion iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och att inte chocka korallerna med en för snabb sänkning av värdena. Vissa rekommenderat ju tom att man bara kör reaktorn 2 timmar och avs 2 timmar osv den första tiden. De första 2 veckorna körde jag 5 droppas zeobac 2 ggr/ dag men nu kör jag 5 droppar var kväll i stället. Zeofood kör jag sönd och onsd (la precis i det efter att jag skaka runt stenen nu precis. såg att polyperna på min loripes hade ute polyperna 4mm o dingla :) Dessa syns aldrig dagtid..... Det samma gäller echinatan.

doserar även 6 droppar aminosyror morgon o kväll o det känns som det funkar.

Varannan dag blandar jag en mix med coral snow , bakterier och B-balance eller k-balance eller p- extra. Ja det blir lite vad jag känner för .

Doserar även jod ett par ggr i veckan och suger rent botten i samband med vattenbyte en gång i veckan.

Jag har även slått på bägge armaturerna på 100% nu så nu är det ljust......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...