freddi36 Postat 25 december 2013 Dela Postat 25 december 2013 Snyggt! Fin japonicus du har Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 25 december 2013 Författare Dela Postat 25 december 2013 Tack, det är en nigricans dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 26 december 2013 Författare Dela Postat 26 december 2013 Fick hem lite koraller från min brors akvarium idag på tillfälligt besök då han skall byta akvarium. Han har haft lite strul med vattenvärdena efter en fadäs så de var inte i bästa skick.skall bli intressant o se om jag får de till att piggna till på den tid de får gå hos mig. bilder kommer för att ni själva skall få se utvecklingen. jösses vad överexponerade de var i datorn....Skall bli så roligt att få bakgrunden till akvariet snart..... den där vita tapeten är ju såååå trist. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 27 december 2013 Författare Dela Postat 27 december 2013 Var förbi Lerum idag och köpte 10st turbosniglar. Fastna även bland ett par snygga acropora jag blev intresserad av. Det blev efter en stunds beslutsångest en acropora abrotanoides som gick i grön-rött. Väldigt grovt växtsätt.Bilden är tagen 10sec efter den stoppades i. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 27 december 2013 Dela Postat 27 december 2013 Den ser ut till att ha potential att bli riktigt fin med det röda i topparna Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 27 december 2013 Dela Postat 27 december 2013 Fastna även bland ett par snygga acropora jag blev intresserad av. Det blev efter en stunds beslutsångest en acropora abrotanoides som gick i grön-rött. Väldigt grovt växtsätt.Bilden är tagen 10sec efter den stoppades i.Jag kollade p den förra helgen men så tvekade jag ändå grymt fin. Tyckte den inte hade gjort sig i mitt lilla kar./Christian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 27 december 2013 Författare Dela Postat 27 december 2013 Det fanns flera st som lätt hade kunnat få följa med hem. Fanns en riktigt stor tenuis som gick i grön-blått med rosa toppar som var nära på att få följa med hem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 30 december 2013 Dela Postat 30 december 2013 Efter mitt besök häromdagen så är jag stum av beundran över korallerna i detta kar. Du hade fina koraller i det förra men skillnaden är enorm ändå. Det finns ingen levande tråd på detta forum som kan visa upp de färger på korallerna som du har. GRATTIS, och detta är ett bevis på ditt känsla för koraller. Om Korallen-Zucht behöver nya bilder till sin reklamfolder kan de åka till dig och plåta några bilder!//Henric Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 30 december 2013 Författare Dela Postat 30 december 2013 Tackar och bockar. Inget gör mig gladare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 31 december 2013 Dela Postat 31 december 2013 Ser ju väldigt bra ut redan Andreas.. Kul att se..Gott nytt år önskar jag dej o din familj. Mvh Atlas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 31 december 2013 Författare Dela Postat 31 december 2013 Tackar så mkt. Ett stort gott nytt år önskar jag er alla vänner. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 3 januari 2014 Författare Dela Postat 3 januari 2014 (ändrat) För att visa hur koraller kan se ut kommer ett par smakprov. De förändras konstant och min mossgröna millepora är nu med gul med orangea toppar det orangea i topparna kommer mer för var dag. har fundering på att köpa järn tillskott då jag inte tycker den gröna färgen kommer fram ordentligt.Det finns väl inget järn i B-balance? Ändrat 3 januari 2014 av Andreas N Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 3 januari 2014 Dela Postat 3 januari 2014 Den var riktigt häftig! Får hoppasde orangea topparna blir riktigt långa Kanske zeon som börjar kicka in på allvar nu då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 3 januari 2014 Dela Postat 3 januari 2014 Fina koraller!! Den gröne går ju mot neon i princip..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 3 januari 2014 Författare Dela Postat 3 januari 2014 ja det funkar hur bra som hällst. Korallerna verkar ha vant in sig vid systemet nu.Jag hade lite STN på vissa koraller i början men allt det har avtagit. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 3 januari 2014 Författare Dela Postat 3 januari 2014 Jag har fö fått sänka styrkan på belysningen till 80% då vissa koraller börja visa blekningssyndrom. Efter sänkningen med 20% såg det bättre ut efter redan ett par dagar.Jag har även tagit bort mina purple rör. De gav inte ett ljus som jag var överväldigad av. Jag får lika mkt rött i mina ögon med 4st coral+ och karet ser inte längre lika färglagt ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 3 januari 2014 Dela Postat 3 januari 2014 Kul att det går bra, hänger alla korallerna med eller är det bara vissa, om den gula ska vara grön så finns det en risk att de får för lite näring eller att det går lite för fort./Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 3 januari 2014 Författare Dela Postat 3 januari 2014 Jag tror att jag har hyfsad koll på näringsnivåerna. En annan korall som visar bättre färg redan är den jag köpte för en vecka sedan i Lerum. Polypexpansionen är påtagligt bättre nu iaf. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edlund Postat 3 januari 2014 Dela Postat 3 januari 2014 Snygga färger! Hoppas min mossgröna millepora oxå får sin ursprungliga färg igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kohaku Postat 3 januari 2014 Dela Postat 3 januari 2014 Tror nog att det är "orginal färgerna" som du får fram med låga närings värden. Den gröna milliporan är nog inte grön igentligen. Ungefär som enzman som är gulaktig men blir grön i "normala kar".Har för mig att jag bara körde ramperna 3 timmar på 100% och resten på 60 eller 65%. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Ok. Tack för informationen. Då skall jag sänka lite till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Tror nog att det är "orginal färgerna" som du får fram med låga närings värden. Den gröna milliporan är nog inte grön igentligen. Ungefär som enzman som är gulaktig men blir grön i "normala kar".Grön millipora från A Reef in the Sky./Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Det är ju inte säkert att det är samma sorts millepora Det finns ju gula millepora med men vid för höga näringsvärden blir den grön. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Jag har aldrig sett gul millipora vid leveranser från havet, bara grön, blå och röd i olika nyanser. /JanneSent from my GT-I9295 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Jag har sett gul millepora i Linköping som påminner om min väldigt mkt. Min kommer ju från shreek i Nyköping och jag tror han köpt moder kolonin från Linköping så den kan ju vart gul då jag vet han köpt en knallgul millepora därifrån för ett par år sedan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.