Andreas N Postat 10 november 2014 Författare Postat 10 november 2014 Testade att ställa in vitbalansen manuellt i kameran och färgerna blev lite mer rättvisa.Helbild kommer med för er som önskar.Jag har som sagt ett shallow reef och vill ha rätt mkt sten där fiskar kan få skydd och känner att detta gör mina fiskar väldigt lugna och beter sig väldigt harmoniskt. Citera
ormet Postat 11 november 2014 Postat 11 november 2014 Vajjert Andreas, nu blev det ju kanonfina bilder! Snygga koraller och musslor, verkligen! Citera
Strikt Postat 11 november 2014 Postat 11 november 2014 Ser väldigt fint ut och fantastisk mussla! Citera
Andreas N Postat 11 november 2014 Författare Postat 11 november 2014 Tackar. Ja bättre blev det men är lite för mörka och lite för mkt orange-rött. Skall testa lite till för o se om jag hittar en bättre inställning. Ps man blir ju 40år idag med så akvariet får väl komma lite i andra hand denna kväll. Citera
ikola Postat 11 november 2014 Postat 11 november 2014 Grattis AndreasDet blir väl en whiskey dagen till ära framför karet ? Citera
LN21 Postat 11 november 2014 Postat 11 november 2014 Snygga bilder AndreasStort GRATTIS från oss i Växjö Citera
Andreas N Postat 11 november 2014 Författare Postat 11 november 2014 Nu är det läggdags för barnen och under tiden de somnar sitter jag och glor på koraller. Jösses vilken uppoffring jag gör var eviga kväll Citera
Christian_N Postat 11 november 2014 Postat 11 november 2014 Väldigt snyggt!!Får också gratulera på dagen! Citera
Andreas N Postat 11 november 2014 Författare Postat 11 november 2014 Tackar och bockar. fick tid att fota lite när barnen somnat och fick till ett par som jag känner blev ok. Den första är en millepora från tonga som jag tror heter rainbow millepora.Den andra som är lite blå-lia i topparna är också en tonga korall. När jag fick hem denna, var den benvit i skelettet med ljusblå toppar. Vi får se var den är om ett par månader Den tredje är en tonga korall lika så. skall va en microladus. Bilden gör den inte alls rättvis tyvärr. stammen är grön och den har rosa-violetta toppar. Den ser väldigt annorlunda ut om man kollar från ytan kan jag säga.Den fjärde är en mix bild men i bakgrunden syns en tonga korall som är helt lila med blå polyper. denna växer lite knubbigt. Citera
Daniell523 Postat 12 november 2014 Postat 12 november 2014 Tjusigt Andreas..Som alltid, bra bilder god tillväxt.Grattis. Citera
Richard-Gbg Postat 13 november 2014 Postat 13 november 2014 Grattis i efterskott. Välkommen till vuxen ålder.Fraggarna jag köpte av dig på träffen "Sjöfartsmuset" växer och mår bra.Ser ut att växa bra i ditt kar...kanske blir mer fraggar i framtiden ; ) Citera
Andreas N Postat 19 november 2014 Författare Postat 19 november 2014 Kommer lite porr i form av en Acropora Ser förbättringar i färg hela tiden och allt känns stabilt och bra nu. Jag har kollat mitt kh var dag senaste månaden och har inte häller haft några problem pga lågt eler för högt kh pga det.koralliterna är mkt mer lila i verkligheten. Citera
Andreas N Postat 20 november 2014 Författare Postat 20 november 2014 Förra bilden var verkligen inget vidare rättvis så kommer en till på samma korall med något bättre rättvisa i färger.Helt rätt är det inte men bättre. Citera
Andreas N Postat 23 november 2014 Författare Postat 23 november 2014 Bjuder på en bild av ett spakprovpå ett av nytillskotten som inhandlades idag En millepora bubblegum70 mil i bil tar på krafterna....Blev en strawberry shortcake , en xl spathulata en rainbow nasuta med. Tack ASI Luddvika och till swereef som fixar detta på ett bra sätt Citera
Janne Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Den var fin, vad var det för färg på spathulata? Var det en sändning från Australien? /Janne Citera
wrang Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Bjuder på en bild av ett spakprovpå ett av nytillskotten som inhandlades idag En millepora bubblegumWow vilken snygg korall, en sån skulle jag med vilja ha /Christian Citera
Andreas N Postat 24 november 2014 Författare Postat 24 november 2014 Ja. En Australien sändning. Spathulaterna fanns i alla tänkbara kombinationer. Med rosa-blå , orange-grön mm mm riktigt fina och stora. Citera
Andreas N Postat 24 november 2014 Författare Postat 24 november 2014 Hittade en bild i Photobucket som representerar Rainbow nasutan på ett hyfsat acceptabelt sätthttp://s53.photobucket.com/user/mjh427/media/limeade.jpg.html Citera
Andreas N Postat 24 november 2014 Författare Postat 24 november 2014 Knäppte ett par bilder men de är ju inte rättvisa direkt. Här ju bara slängt i korallerna än. Dessa togs som sagt 2 minuter efter de stoppades ner.Korallerna har ju även tappat en del färg iom den långa transport de nyligen genomfört. Citera
MagnusJ Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Blir otroligt avis på ditt korallbestånd! Citera
ormet Postat 24 november 2014 Postat 24 november 2014 Wow, vilka koraller!Luddvika är Sveriges korall-mecka verkar det som. Australien-SPS kan vi stockholmare bara drömma om.Ser ingen SSC på bilderna dock? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.