Andreas N Postat 16 december 2013 Författare Postat 16 december 2013 Jag har gjort en platta med revkeramik där jag forma en grop som musslan kunde stå i. Den gilla inte att stå direkt på glaset tyckte jag de verka som.Prova ramen och den passa nästan Perra. Lite justeringar så blir det som jag vill. Den skall sedan fasas och målas mm. Citera
ormet Postat 16 december 2013 Postat 16 december 2013 Ah, jag gjorde något liknande men avlång för att matcha musslans form. Den jäkeln satte fast sig på tvären, ser inte klokt ut Citera
Andreas N Postat 16 december 2013 Författare Postat 16 december 2013 Meningen är att fixa en skiva bakom akvariet som är svart. Citera
Andreas N Postat 17 december 2013 Författare Postat 17 december 2013 Fick till en hyfsat rättvis bild för att visa färgen på korallerna. Den rosa i förgrunden får snart en ny ägare i Karlstad ..... Citera
_Manne_ Postat 17 december 2013 Postat 17 december 2013 Grymt nice !!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
ikola Postat 17 december 2013 Postat 17 december 2013 Detta kommer att bli ett snyggt kar Andreas.Vi får nog ordna med ett studiebesök från Karlstad framåt vårkanten Citera
Andreas N Postat 17 december 2013 Författare Postat 17 december 2013 Tackar du får hälsa han som skall ha koraller att hans korall finns med på bild. Citera
ikola Postat 17 december 2013 Postat 17 december 2013 Misstänker att han nog har full koll på din tråd Citera
Andreas N Postat 17 december 2013 Författare Postat 17 december 2013 2st turbosniglar lekte nu precis och spruta vit sörja under minst 20min i intervaller. Fick med ett på kort när en sprutar haha hur låter det..... Hela akvariet var grumligt... Citera
Edward Postat 17 december 2013 Postat 17 december 2013 Nog har jag koll alltid, riktigt snyggt rev echinatan var riktigt läcker Citera
Andreas N Postat 17 december 2013 Författare Postat 17 december 2013 Ja echinatan är tokblå.... Så snygg var den inte under Mh kan jag säga. Fast den var ju ändå snygg Citera
Henric Postat 18 december 2013 Postat 18 december 2013 Fick till en hyfsat rättvis bild för att visa färgen på korallerna. Den rosa i förgrunden får snart en ny ägare i Karlstad .....Det är bra skit, lysrör! Snyggt brorsan! Citera
Andreas N Postat 19 december 2013 Författare Postat 19 december 2013 Tog en bild på något annat än akvariet .... men det är ju med indirekt. Citera
wrang Postat 20 december 2013 Postat 20 december 2013 Tog en bild på något annat än akvariet .... men det är ju med indirekt. På andra våning så bor en akvarist /Christian Citera
Andreas N Postat 20 december 2013 Författare Postat 20 december 2013 Stämmer bra det , men mig veterligen bor det en akvarist i hela huset..... Citera
Andreas N Postat 22 december 2013 Författare Postat 22 december 2013 Gjorde lite mätningar för några dagar sedan och upptäckte att min fosfat låg på 0,07 ..... ökade då flödet lite genom zeovit reaktorn från 300 liter i timman till 450 + att jag öka till 0,4ml zeostart 3ggr om dagen. Kolla nu igen och mätte 0,00. kolla igen o fick samma resultat.... Blir o finjustera zeostarten lite. Nitraten.. ja vilken nitrat då..... Korallerna har fin polypexpansion iaf. Citera
Edlund Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Skall inte flödet vara ungefär detsamma som storleken på akvariumet ? jag kör maxflöde på min Kz M zeovitreaktor som är på 1000 l/h ,2kg zeo Citera
Andreas N Postat 22 december 2013 Författare Postat 22 december 2013 Jo fast i uppstartsfasen skall flödet halveras.... Sent from my HTC One X+ using Tapatalk Citera
Edlund Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 misstänker att det är för att få mycke bakterier i reaktorn ? Citera
Andreas N Postat 22 december 2013 Författare Postat 22 december 2013 Och att inte chocka korallerna med en för snabb sänkning av värdena. Vissa rekommenderat ju tom att man bara kör reaktorn 2 timmar och avs 2 timmar osv den första tiden. De första 2 veckorna körde jag 5 droppas zeobac 2 ggr/ dag men nu kör jag 5 droppar var kväll i stället. Zeofood kör jag sönd och onsd (la precis i det efter att jag skaka runt stenen nu precis. såg att polyperna på min loripes hade ute polyperna 4mm o dingla Dessa syns aldrig dagtid..... Det samma gäller echinatan. doserar även 6 droppar aminosyror morgon o kväll o det känns som det funkar. Varannan dag blandar jag en mix med coral snow , bakterier och B-balance eller k-balance eller p- extra. Ja det blir lite vad jag känner för .Doserar även jod ett par ggr i veckan och suger rent botten i samband med vattenbyte en gång i veckan.Jag har även slått på bägge armaturerna på 100% nu så nu är det ljust...... Citera
Andreas N Postat 25 december 2013 Författare Postat 25 december 2013 Har möblerat om en del så uppdaterar med en ny bild eller ett par... Kvällsbelysning på korten och då går 2st blå+ o 2st actinic. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.