Gå till innehåll

Nybörjar par startar ett Red Sea Max S 500


Gfsson

Rekommenderade inlägg

Hej och god dag på er alla saltvattens entusiaster!

Jag och min sambo har beställt ett nytt akvarium (Red sea max s 500) och då vi inte har några i våran bekantskaps krets som håller på med detta så tänkte jag att de är bäst att presentera oss här.

Jag som kommer skriva mest här heter Jonathan och är 28år, jobbar som egen företagare och driver ett Vandrarhem i Uddevalla samt extraknäcker som personlig assistent (Båda jobben är över 100% så den tid jag får över vill jag ta de lugnt och pilla med akvarium) och min sambo som är några år yngre än mig var faktiskt den som startade intresset. De började med att vi skulle köpa ett 720L beg akvarium i Göteborg, men då säljaren var på väg hem från jobbet så passade vi på att kika i en butik som heter Herkules Zoo på fiskar. Och där såg vi för första gången ett Saltvattens akvarium stå igång.

Sara sa att jag fick ringa säljaren av 720l och avboka då vi skulle nu införskaffa ett salt akvarium.

Så nu står vi här, en lägenhet såld med vinst och lite pengar över. Så vi beställde akvariet den 6/12 och hoppas att de skall komma innan Jul :D

Så jag tror att vi kommer behöva en del hjälp med små frågor, och i gengäld kommer vi försöka hålla en aktiv bild blogg hur arbetet går!

Och redan nu kommer en fråga, när man fyller akvariet för första gången måste man använda ett osmos filter för att få bra vatten för starten? Eller kan man använda vanligt kranvatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor