Gå till innehåll

Lido 200


arnstad

Rekommenderade inlägg

Har startat upp karet nu och gott runt med levande sten och sand och några krabbor plus inkört vatten i 2 veckor stoppade i städpatrull och 2 clown fiskar. De mådde jättebra hela dagen och kvällen men på morgonen va vattnet jätte grumligt och fiskarna va stendöda och öppna munnar vad kan det bero på??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

liten update... fått hem nya ljusrampen, väntar fortfarande på streamers och lite annat gott. har gjort 20liters vattenbyte med osmos istället för kranvatten. ikväll ska vi mäta N02, N03, P04 och kanske droppa i lite fisk nästa vecka. En fråga dock, kan kranvatten göra så man får 15dKH det är väldigt mycke för högt enligt kemi för dummies och mitt PH är runt 7,9- 8 vilket är lite lågt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var iväg och köpte lite koraller för några dagar sedan en Euphylia med ~3huven och 3 fraggar med Zoanthus knappar fick dock bara bild på 2 då den trejde drog ihop sig... Dock fortfarande algproblem en grön matta på stenen samt gröna (Fjädrar) på rutorna krabban jag har betar lite av de alger som sitter på stenen och vattenvärdena är fortfarande konstiga får bli att införskaffa lite preparat samt sänka ljustimmarna.post-8028-14468932387524_thumb.jpg

post-8028-14468932387295_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

jadu, Tommy det har varit upp och ner med alger, koraller, sniglar,ermiter har försvunnit.... Misstänkt en krabba jag såg andra dagen jag tittade i sten röset som jag inte tog bort för jag visste inte vad det va för sort. Stenar med knapp kolonier har släpats iväg och blivit uppätna så jag har suttit uppe fler kvällar/nätter för att se vem/vad som har skapat den förstörelsen.. Igår gick vi och la oss ganska sent, sa till Matilda min sambo att jag bara skulle kolla in lite snabbt i tanken. BAAAM! anemonen va borta, lös frenetiskt runt i burken och fick syn på krabban i ett hål! Anemonen vart va den? Jo nere i krabbans grotta!!!! Sönder sliten, försökte hugga ihjäl han på plats med diverse tillhyggen men det gick inte, så jag stängde till hans grottöppning med en tillkarvad sten och nu på morgonen har jag rivit runt med all sten för att plocka upp min största bygg sten, la stenen i en balja med alldeles för hög salt halt, han kröp närme öppningen där jag stog med en skruvmejsel och högg ihjäl honom! Så nu är jag förhoppningsvis på bättre vägar, Scapen är riktigt ful fick inte till den igen :( men men.. Där har du en liten torsdags historia! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ett problem som dykt upp, köpte 2 clown fiskar för ett par månader sedan.. Den ena dog helt plötsligt såg aldrig några rester ifrån den, för 1½ vecka sedan köpte jag en ny. Och under natten till dag så har den gamla clownen försvunnit spårlöst :s Finns det något djur i karet som äter småfisk? har för övrigt bara en banggai en salaris en algätande krabba samt en putsarräka...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är min andra clown också spårlöst försvunnen! VAFAN är detta ursäkta språket, försvinner på nätterna, har bara en Banggai cardinal och en salaris någonting :) Har inte sätt några skumma djur mer än små kryp och bortsmaskar....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...