odel68 Postat 26 januari 2014 Författare Dela Postat 26 januari 2014 Jo som sagt man får testa sig fram men,alltid roligt att få ngr utgångstips så man vet ungefär,tar ju ngr dagar innan det händer ngt i karet när man ändrar ngt mvh Odel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 26 januari 2014 Författare Dela Postat 26 januari 2014 Flyttade euphylian så den inte ska nå de andra korallerna tack för tipset Ln/Manne undrar vad korallen till höger på andra bilden heter mvh Odel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Heliofungia Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 26 januari 2014 Författare Dela Postat 26 januari 2014 Det ska nog gå att komma ihåg har en orange fungia:confused:mvh Odel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Fungian har kanske 3-6mm tentakler normalt sätt..Heliofungian kan ha 5-6cm Normalt sätt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 26 januari 2014 Författare Dela Postat 26 januari 2014 Såg idag att min fungia spruckit längs med sidan om man kan säga så,inte horisontellt utan vertikalt men tentaklerna ute lite grann ändå mvh Odel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Är det så att du ser det vita skelettet så tyvärr.. Brukar vara kört.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 26 januari 2014 Författare Dela Postat 26 januari 2014 Ska kolla det och hålla tummarna mvh Odel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 26 januari 2014 Författare Dela Postat 26 januari 2014 Så här der den ut svårt att se om det är skelettet man ser sandvändaren har ju gjort sitt också ser jag mvh Odel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Du får ha lite koll på den.. Men tror att det bara kommer o bli värre tyvärr.. Se om du kan mata den med lite fryst o se vad den gör..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 26 januari 2014 Författare Dela Postat 26 januari 2014 Vet inte om sandvändare är iblandad i skadan verkar som han försöker dölja bevis nu mvh Odel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Så elakt.. Du får nog hjälpa fungian på traven om den ska överleva.. Troligtvis är det inte fiskens fel att revan är där, men det blir inte bättre att begrava stackaren..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 26 januari 2014 Författare Dela Postat 26 januari 2014 Jo jag har hjälpt den tyckte bara det blev lite skoj för den har aldrig gjort så innan mvh Odel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 26 januari 2014 Författare Dela Postat 26 januari 2014 Minsjäl är han inte igång igen blir en tuff natt detta mvh Odel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 27 januari 2014 Dela Postat 27 januari 2014 Min försök med en Imperator gjorde stora sår(skador) på min lilla fungia.. Körde den i druvsockerbad.. Den återhämtade sej väldigt fort.Värt o prova kanske Ola Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 27 januari 2014 Författare Dela Postat 27 januari 2014 Tackar ska testa det imorgon kom nyss hem från jobbet , kan det vara min lilla vitstjärtade kejsare som är boven mvh Odel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 28 januari 2014 Författare Dela Postat 28 januari 2014 Fick dit min lilla förhöjningshylla nu ska ska se om det blir mer cirk i facket nu hade en låda i pvc innan, tack till den lokala altanglas försäljaren;) mvh Odel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 28 januari 2014 Författare Dela Postat 28 januari 2014 Hittade en gorgonia idag när jag var i stan och väntade på bilsevicen, tänk Manne jag kom ihåg namnet klart bara kört från stan och hem;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 januari 2014 Dela Postat 28 januari 2014 Skrev du upp det i mobilen eller i handen direkt ? Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 28 januari 2014 Författare Dela Postat 28 januari 2014 Haha både ock sparade bokmärket också mvh Odel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 29 januari 2014 Författare Dela Postat 29 januari 2014 Slangklämmor till returpumpen och min uvcpump har jag i rostfri variant kan de fälla ifrån sig ngt farligt?Har inte tänkt på det förrens idag när jag rengjorde sumpen mvh Odel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 januari 2014 Dela Postat 29 januari 2014 Har du möjlighet så byt till plastklämmor istället.. Du kommer alltid att Undra Om.. Så vid tillfälle byt.. Anders i Kstad kanske har klämmor eller Stigigemla..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 29 januari 2014 Författare Dela Postat 29 januari 2014 Det har du rätt i Manne slipper man grubbla på det i och för sig ,såg att Stig hade sist jag var hemma hos honom mvh Odel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 januari 2014 Dela Postat 29 januari 2014 Bara o få det gjort.. Ett ev problem mindre.. Sen finns det säkert rostfritt som funkar.. Men...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 29 januari 2014 Författare Dela Postat 29 januari 2014 Helt rätt Manne skulle det bli bekymmer så kan man utesluta klämmorna ju sätter straps så länge, får åka upp till Stig när vägarna blir bättre mvh Odel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.