Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
  • Författare

Jo som sagt man får testa sig fram men,alltid roligt att få ngr utgångstips så man vet ungefär,tar ju ngr dagar innan det händer ngt i karet när man ändrar ngt mvh Odel

• Svar 1,2k
  • Visningar 127,3k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• Glömt en  fragg på Milkan ett tag i dåligt ljus men med bra flöde, har blivit bra fot på den ändå. Köpte en filfisk och släppte i sumpen idag då det exploderat med glasrosor där nere senaste tiden, ha

• Slänger upp ngr bilder till vattenbyte gjort idag fuskat lite på sistone med det ligger lite lågt fosfat/nitrat får mata med fryst i ngt dagar ha en bra Torsdag alla mvh Ola 

• Filfisken käkar på bra i sumpen,lägger upp ngr bilder och önskar alla en trevlig semester mvh Ola 

Populära bilder

Postat
  • Författare

Flyttade euphylian så den inte ska nå de andra korallerna tack för tipset Ln/Manne undrar vad korallen till höger på andra bilden heter mvh Odelpost-6689-14468932414539_thumb.jpg

post-6689-14468932414271_thumb.jpg

Postat

Fungian har kanske 3-6mm tentakler normalt sätt..

Heliofungian kan ha 5-6cm

Normalt sätt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat
  • Författare

Såg idag att min fungia spruckit längs med sidan om man kan säga så,inte horisontellt utan vertikalt men tentaklerna ute lite grann ändå mvh Odel.

Postat

Är det så att du ser det vita skelettet så tyvärr.. Brukar vara kört..

Postat
  • Författare
post-6689-14468932416044_thumb.jpg Så här der den ut svårt att se om det är skelettet man ser sandvändaren har ju gjort sitt också ser jag mvh Odel
Postat

Du får ha lite koll på den.. Men tror att det bara kommer o bli värre tyvärr.. Se om du kan mata den med lite fryst o se vad den gör..

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Postat
  • Författare

Vet inte om sandvändare är iblandad i skadan verkar som han försöker dölja bevis nupost-6689-14468932416403_thumb.jpg;) mvh Odel

Postat

Så elakt.. Du får nog hjälpa fungian på traven om den ska överleva.. Troligtvis är det inte fiskens fel att revan är där, men det blir inte bättre att begrava stackaren..

Postat
  • Författare

Jo jag har hjälpt den tyckte bara det blev lite skoj för den har aldrig gjort så innan mvh Odel.

Postat

Min försök med en Imperator gjorde stora sår(skador) på min lilla fungia.. Körde den i druvsockerbad.. Den återhämtade sej väldigt fort.

Värt o prova kanske Ola :)

Postat
  • Författare

Tackar ska testa det imorgon kom nyss hem från jobbet , kan det vara min lilla vitstjärtade kejsare som är boven mvh Odel

Postat
  • Författare

Fick dit min lilla förhöjningshylla nu ska ska se om det blir mer cirk i facket nu hade en låda i pvc innan, tack till den lokala altanglas försäljaren;)post-6689-14468932430157_thumb.jpg mvh Odel.

Postat
  • Författare

Hittade en gorgonia idag när jag var i stan och väntade på bilsevicen, tänk Manne jag kom ihåg namnet klart bara kört från stan och hem;) post-6689-14468932431301_thumb.jpg

Postat

Skrev du upp det i mobilen eller i handen direkt ?

Postat
  • Författare

Slangklämmor till returpumpen och min uvcpump har jag i rostfri variant kan de fälla ifrån sig ngt farligt?Har inte tänkt på det förrens idag när jag rengjorde sumpen :confusion: mvh Odel

Postat

Har du möjlighet så byt till plastklämmor istället.. Du kommer alltid att Undra Om.. Så vid tillfälle byt.. Anders i Kstad kanske har klämmor eller Stigigemla..

Postat
  • Författare

Det har du rätt i Manne slipper man grubbla på det i och för sig ,såg att Stig hade sist jag var hemma hos honom mvh Odel.

Postat

Bara o få det gjort.. Ett ev problem mindre.. Sen finns det säkert rostfritt som funkar.. Men...

Postat
  • Författare

Helt rätt Manne skulle det bli bekymmer så kan man utesluta klämmorna ju sätter straps så länge, får åka upp till Stig när vägarna blir bättre mvh Odel.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.