odel68 Postat 15 februari 2015 Författare Postat 15 februari 2015 Krabbfångare blir jag icke idag passa han på att visa finger också Symphyllian trivs nog bättre här uppe Maxi ser ut att bli 2 mvh Ola. . Citera
odel68 Postat 16 februari 2015 Författare Postat 16 februari 2015 Ändrade om lite i mitt vänstra hörn i karet idag Innan och efter bli ljusare tycker jag. .Mvh Ola. . Citera
Andreas_Lindholm Postat 16 februari 2015 Postat 16 februari 2015 Mycket snyggt och visst ser det ljusare ut före/efter bilder. Gillar fällan, byggde något liknande men fångade mest ormsjöstjärnor och maskar. Tanken var att fånga suspekt mantis men icke!!! Hur som...snyggt akvarium som vanligt mvh ante Citera
Strikt Postat 16 februari 2015 Postat 16 februari 2015 Snyggt Ola!Ett tips ang krabbjakt är att luta ett glas med bete i (tex en liten bit räka) mot en sten på ett lite skyddat läge. Kan ta några nätter (även kan du få fel fångst) men det är den metod som funkat bäst för mig. Har man räkor kan man delvis sätta över ett nät för att minska öppningen. God jakt! Citera
hagbard Postat 17 februari 2015 Postat 17 februari 2015 Ang krabban..kan man inte kopiera de krabbfiskande ungar man ser på västkusten?Det går ju inte många sekunder innan de får napp om det är en i närheten..alltså: fiskelina, en bit färsk blåmussla på klädnypa,vänta nån minut..napp! Lyft! Citera
Strikt Postat 17 februari 2015 Postat 17 februari 2015 Ang krabban..kan man inte kopiera de krabbfiskande ungar man ser på västkusten?Det går ju inte många sekunder innan de får napp om det är en i närheten..alltså: fiskelina, en bit färsk blåmussla på klädnypa,vänta nån minut..napp! Lyft! Jag har testat det men sitter krabban på en sten är det nästan omöjligt, deras ben är starka som bara den. Citera
odel68 Postat 22 februari 2015 Författare Postat 22 februari 2015 Krabban ser jag mig besegrad av just nu men i'll be back hehe.Nu till min fråga Fm pro sea salt sugen på att testa detta är det värt de extra kronorna ? Mvh Ola. . Citera
odel68 Postat 28 februari 2015 Författare Postat 28 februari 2015 (ändrat) Så nu fick jag äntligen tag i en Stylophora substeriata som jag sökt efter ett bra tag,dock ngt för stor enligt mig men fanns bara den så lika bra slå till ett fint christmas tree ingick också och en putsarkrabba stort tack till Håkanstorp och övriga inblandade . Alltid skoj träffa folken bakom namnen på guiden träffa Lagge lite hastigt igår,får ta ett längre möte sedan Lagge fick även besök av Manne igår alltid skoj att träffa saltisar.Stylophora subseriata efter 1 Tim I karetEfter 5 Tim caMvh Ola. . Ändrat 28 februari 2015 av odel68 Citera
krille 55 Postat 28 februari 2015 Postat 28 februari 2015 är den så stor så den är i vägen så har jag plats till en liten bit av den. Citera
odel68 Postat 28 februari 2015 Författare Postat 28 februari 2015 Han får sträcka tills sig lite Krille sen är det ju inte omöjligt man kör inom Liatorp när Växjö turnén närmar sig mvh Ola. . Citera
odel68 Postat 1 mars 2015 Författare Postat 1 mars 2015 De krabbor som brukar följa med acropora räknas väl som revsäkra ell ?Följde med en rejäl till stylophora substeriata lite rödgul i skalet svårt få till bra bild men den bör med vara revsäker ell ?Mvh Ola. . Citera
ormet Postat 1 mars 2015 Postat 1 mars 2015 Sök på trapezia. De är snälla. Men det kan lika gärna vara en elak. Citera
odel68 Postat 2 mars 2015 Författare Postat 2 mars 2015 Tack Björn den är jag väldigt nöjd med,men ännu mer nöjd nu köpte snabbhärdande revpasta fall krabbj.....n skulle göra ett misstag och Yes Yes Yes det gjorde han RIP Blackie mvh Ola. . Citera
odel68 Postat 5 mars 2015 Författare Postat 5 mars 2015 Hittade en bild på tridacnan när den kom hit för ca 4/5 månader sedan har sträckt till sig bra tycket jag Den sista är en favia ell är jag ute och cyklar?mvh Ola. . Citera
bjomat Postat 5 mars 2015 Postat 5 mars 2015 Väldigt fin mussla du har! Favia/Favites ser det ut att vara. Citera
odel68 Postat 6 mars 2015 Författare Postat 6 mars 2015 Tack Björn undrar om någon haft denna typ av skada på en euphyllia ell vad det kan vara annars? Det tuffar på här annars Trevlig helg mvh Ola. Citera
peterj66 Postat 6 mars 2015 Postat 6 mars 2015 Riktigt inspirerande och läckra bilder. Själv väntar jag fortfarande på karet jag precis beställt från Håkanstorps Zoo, så jag får nöja mig med att kika på ditt och andras kar. Lär väl dröja några år innan jag är där själv Citera
odel68 Postat 6 mars 2015 Författare Postat 6 mars 2015 Tackar Peter roligt man kan inspirera andra, blir ett bra kar du best från Håkanstorps zoo jättenöjd med mitt lycka till med det nya karet också mvh Ola. . Citera
odel68 Postat 7 mars 2015 Författare Postat 7 mars 2015 Hyacintusen trivs bra Larry ser det ut som,lite röd bild men det har börjat växa lite på pluggen också jag limmade 4:a bitar i Januari mitten ngt Mvh Ola. . Citera
LN21 Postat 7 mars 2015 Postat 7 mars 2015 Gött:)Det ser ju ut som den trivs alldeles utmärkt i ditt kar Citera
odel68 Postat 8 mars 2015 Författare Postat 8 mars 2015 Tack Björn går allt bra hos dig också? Tog 2 bilder idag på hyacintusen tycker de blev bättre än i gårMvh Ola. . Citera
Flygrc Postat 8 mars 2015 Postat 8 mars 2015 Tack Björn går allt bra hos dig också? Tog 2 bilder idag på hyacintusen tycker de blev bättre än i går[ATTACH=CONFIG]125628[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]125629[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]125630[/ATTACH]Mvh Ola. .Vilken är vilken? Jag är mest nyfiken på den nedre eftersom jag har samma/snarlik men glömt vad den heter. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.