odel68 Postat 24 maj 2014 Författare Postat 24 maj 2014 Blev en Ctenochaetus strigosus*till karet [ATTACH=CONFIG]115281[/ATTACH]Fosfaten sjunker sakta men säkert,skönt det.Rampen ska komma nästa vecka nu verkar det som:snurrig: annars tuffar det på bra här.mvh Ola. Citera
JonasW Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 Är också på väg att köpa mig en Ctenochaetus strigosus. De verkar inte bli allt för stora i långa loppet.Snyggt i övrigt Skönt också att fosfaten ger med sig. Citera
odel68 Postat 25 maj 2014 Författare Postat 25 maj 2014 Det är en trevlig fisk tycker jag också ska inte bli så stor heller efter vad jag förstått,min är väldigt försiktig/rädd börjar bli lite mer tuff nu,kinkig i maten också tar det lugnt med den så jag inte stressar för mycket.Ska prova järnbaserad fosfatremover snart tänkte jag mvh Ola. Citera
JonasW Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 Första bilden, den på Ctenochaetus strigosus, verkar inte fungera? Hade gärna sett firren med Citera
odel68 Postat 25 maj 2014 Författare Postat 25 maj 2014 ojdå testar igen [ATTACH=CONFIG]115295[/ATTACH]mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 Första bilden kass.. Andra ok..Är det kirurg nr tre nu i karet ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 25 maj 2014 Författare Postat 25 maj 2014 Ja det är det,fattar inte detta kan inte ladda upp bilder via mitt galleri i mobilen andra bilden var från dropbox!jag ser ju via mobilen att bilden är där:s: mvh Ola. Citera
odel68 Postat 25 maj 2014 Författare Postat 25 maj 2014 hoppas bilden är med tog via dropbox nu mvh Ola. Citera
odel68 Postat 25 maj 2014 Författare Postat 25 maj 2014 Ser ut som ngn lever farligt,aldrig sett räkan där innan mvh Ola. Citera
Laggeman Postat 25 maj 2014 Postat 25 maj 2014 De är ett av få djur som kan vara i dessa anemoner. Citera
odel68 Postat 25 maj 2014 Författare Postat 25 maj 2014 Tack för infon det hade jag ingen aning om försökte köra iväg stackarn och rädda livhanken på den,men den var tillbaka snart igen,och nu kom svaret varför mvh Ola. Citera
odel68 Postat 28 maj 2014 Författare Postat 28 maj 2014 Börjar Tröttna på Pacific sun nu hoppas det finns någon representant för Ps som läser detta lovad att få min ramp 20/5 ell ev tidigare kom ingen ramp denna gång heller blir lovad att rampen skickas ngn gång förra veckan maila dem i fredags idag ännu inget svar varvid jag får hjälp av en väns fru som är född i Polen,som skriver ett välformulerat brev på Polska igår.Jag har även fått ta del i mailkonversationerna mellan handlaren och Ps så jag litar hundra på min handlare!Då Ps i mail lovar levdatum men inte håller dem och vi får maila och undra vad som hänt och få ett nytt prel levdatum-nej detta duger inte Ps.Var sugen på en doserpump från er njaa blir nog ett annat märke på den mvh Ola....Best i början/mitten av April kom inte ihåg exakt datum. Citera
Laggeman Postat 28 maj 2014 Postat 28 maj 2014 Vad jag har förstått så hade problem att hinna med att producera i den takt som efterfrågan kommer in.Positivt i sig, men inte kul för slutkunden som blir drabbad, jag vet hur det är.Att tänka på är att Interzoo startar imorgon, och jag misstänker att de flesta tillverkare vill ha produkterna för mässan i första taget och övriga kunder kommer i andra hand först efter mässan. Citera
odel68 Postat 28 maj 2014 Författare Postat 28 maj 2014 Jo kan ju vara så Lagge men som jag brukar säga då var ärlig skicka ett svar om att du inte hinner lova inget då förseningar kan alltid hända men för de pengarna de fått i förskott för rampen ska inte vi behöva jaga,hoppas allt ok med dig mvh Ola. Citera
JonasW Postat 29 maj 2014 Postat 29 maj 2014 Jag hade samma problem. Stora förseningar trots löften. När den äntligen kom iväg så gick den sönder innan den lämnat första anhalten i Polen....Inte imponerad av deras service. Vägrar att skicka express också trots att de inte hållt sina leveranstider ett flertal gånger om. Citera
odel68 Postat 29 maj 2014 Författare Postat 29 maj 2014 (ändrat) Ok det är så tråkigt att få ett datum sedan går det två veckor utan de svarar på mail sen svarar de med ett nytt levdatum som de inte håller sedan upprepas detta,men inget allvarligt problem men tråkigt.Har sålt mina ramper till en kille som själklart vill ha sina ramper av mig lika kasst för honom ju.Under tiden jag skriver får jag sms handlaren har fått ett kollinummer som går att spåra-Tummen upp kan det vara det välformulerade mailet på polska som satte fart på dem?En stor kram till vännens fru mvh Ola.Men det ska vara en riktigt bra ramp ivarje fall;) Ändrat 29 maj 2014 av odel68 Citera
_Manne_ Postat 29 maj 2014 Postat 29 maj 2014 Kul att den är påväg nu då tillslut..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
JonasW Postat 29 maj 2014 Postat 29 maj 2014 Samma dilemma här, hade redan sålt mina förra moduler och kunde inte släppa dom innan nya kom...Var bara beredd på att vänta ett tag om du inte ser någon uppdatering på kollit. Mitt hade stora glapp när det stod stilla, för att sedan plötsligt fara vidare.Tog nästan 2 veckor från Polen.Men skoj att det är på gång! Citera
odel68 Postat 29 maj 2014 Författare Postat 29 maj 2014 Jo skönt att det är på g nu får hoppas det kommer till Sverige snart fick ju namn på speditören i Sverige också,ska väl gå igenom en massa instanser också, från Polen och hit kan ju inte ta lång tid, vad jag förstår ligger Ps i norra Polen, mvh Ola. Citera
odel68 Postat 31 maj 2014 Författare Postat 31 maj 2014 Sitter här och har inget att pyssla med just nu så jag blandade lite väs nyss har en fråga eftersom detta är första gången kan jag dosera direkt när sockret är upplöst ell behöver det dra en stund i flaskan?Rampen verkar röra sig nu mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 31 maj 2014 Postat 31 maj 2014 Skaka en stund så är det klart.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 31 maj 2014 Författare Postat 31 maj 2014 Har skakat rejält så sockret var upplöst tänkte bara om ättikan/vodkan behövde ngn process såkallat,tackar mvh Ola. Citera
odel68 Postat 31 maj 2014 Författare Postat 31 maj 2014 Såg att min röda bubbletip såg lite konstig ut innan idag förstod varför nu,den delade sig mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 31 maj 2014 Postat 31 maj 2014 Grattis till kloningen!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.