Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Ikväll kom nakensnäckorna fram också,trachyphylian trivs också tog lite värde idag nitrit 0,3 mg 1500 kan man hjälpa mg neråt ell det är vattenbyte/förbrukning som gäller ,övriga värde var brapost-6689-1446893251428_thumb.jpg mvh Odel.

post-6689-14468932514095_thumb.jpg

Postat
post-6689-14468932585636_thumb.jpgHar hittat tratten Daniel,nu fick jag i pulvret utan svordommar Stig;) tog lite värde i kväll mg 1600 ännu,allt annat låg bra till, är det att vänta tills det sjunker ell ngn åtgärd som gäller mvh Odel.

post-6689-14468932585823_thumb.jpg

post-6689-14468932585993_thumb.jpg

post-6689-14468932586177_thumb.jpg

post-6689-14468932586359_thumb.jpg

post-6689-14468932586529_thumb.jpg

Postat
Tack Daniel mesta klarat sig, fungian lämna in igår men det är sånt som händer ibland tyvärr mvh Odel

Inte oväntat direkt.. Är känsliga för skador..

Snygga bilder! Vacker Guling!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat

Tack jag jobbar fm mån/tis em ons/tors säg till om du är sugen på osmos:onthego: i och för sig fri på Fredag kanske hitta på ngt hyss då mvh Odel.

Postat

Bytte slangklämmorna till uvc pumpen ,returpumpen är de best till ,den rostfria såg bra ut men som Manne säger slipper man fundera på om det släpper i från sig ngtpost-6689-14468932628667_thumb.jpg ca 2mån har denna varit i vattnet mvh Odel.

Postat

Tänkte på en sak för att bli av med filmen i skummarfacket glaset är ju lika högt som skummarfackets alltså får jag ingen avrinning. Nu till frågan finns det ngn glasfil ell ngt dylikt hjälpmedel att göra ett hål ell fila ner så det blir lite avrinning i mitten på det glaset mot returpumpen, vågar nog inte borra ell vad tror ni?Mvh Odel

Postat
Tänkte på en sak för att bli av med filmen i skummarfacket glaset är ju lika högt som skummarfackets alltså får jag ingen avrinning. Nu till frågan finns det ngn glasfil ell ngt dylikt hjälpmedel att göra ett hål ell fila ner så det blir lite avrinning i mitten på det glaset mot returpumpen, vågar nog inte borra ell vad tror ni?Mvh Odel

Blev det bra i Stenfacket med att du sänkte nivågivaren ? , den filmen borde försvinna på en ganska kort stund.. Ev film i skummarfacket tror jag du kan ta det lugnt med..

Postat

Förlåt jag var otydligt ser jag nu,skulle ju stå bli av med filmen i stenfacket!Glaset är lika högt på båda ställen,så det går inte få nivån lite under glaset som du menade Manne därför tänkte jag om man kunde fila ner glaset mot returpumpen lite och på så sätt få drag där som du menade. Nu kan det inte rinna över trots jag sänkte givaren svårt att förklara tror du förstår ändå Manne:snurrig: mvh Odel

Postat

Sätt nivågivaren ca 2cm lägre än glasets kant mot returfacket.. Ös ut lite vatten så du ser att returfacket är något lägre än Stenfacket , lovar att problemet är löst.. Tänk inget på skummarfacket(den första)..

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...