Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Riktig snygg!

var det ett elände att mata hästarna!

vill jätte gärna ha hästar men ! Varje gång man kommer fram till matning så Blir det stopp! Annars ganska enkelt!?

har ännu inte hittat eller uppfunnit något som kan automata fryst/levande mat!?

Postat

nä mina va lätta. dom åt allt fryst. problemet är ju om man ska åka bort för dom bör ju helst ha mat minst en gång om dan. barnen tyckte det började bli jobbigt att åka o mata när vi va borta

Postat

Ja! det är just mata när man inte är hemma som det blir stopp i min planering hela tiden!

har försökt hitta någon som kan lösa problemet med automattning! Men icke!

detta är det närmaste jag har kommit

image.png

Postat

Här Christer ,det är bara att sätta igång o bygga.

Kolla in ett  konverterade kylskåp-automatiska matare se  Elliotts 900 g tank på RC eller Reefkeeping

Fridge.jpg

• 2 veckor senare...
Postat

såja, då va invånare nr två på plats i fd hästkaret. en kleinii-fjäril som funnit sej väl till rätta med tryckaren. äter mysis med god aptit. han blev lite suddig för han vill inte stå stilla. även en bild till på kompisen. har fått tag på en fjäril till i dag som ska komma hem under veckan förhoppningsvis

IMGP8139.JPG

IMGP8133.JPG

Postat

Blir en tur till öland på lördag för att hämta fjäril nr två. passar på att kolla kalmarrevyn när vi ändå är där. fick tag i biljetter. ska ta med lite koraller till en annan kille hem också

Postat

Fina firrar du skaffat..sådana man vill ha men inte vågar,just fjärilar är väldigt tjusiga...nåjja tryckaren går inte av för hackor den heller!

Kommer du prova med lite annat än  skivor?

Postat

Jag har också alltid gillat fjärilar men man vågar ju inte sätta dom i revkaret. så nu när chansen kom så slog jag till. har satt i en acanthastrea i en lobophyllia för att se hur det går.

• Gilla 1
Postat

Fick hem min nya fjäril i går kväll. Blev en rejäl fight med den som redan va där. matade rejält och sen släckte jag ner karet. I dag har det lugnat sej men den nya har fått en del skador på ena sidan. Får hoppas det läker. syns lite på denna bilden, mitt på sidan och uppe vid ryggen

IMGP8164.JPG

Postat

Såja. Gjorde nya ben till rampen på jobbet i natt, både bredare o högre så nu står den på plats. Nu återstår det värsta. Ladda ner program på laptopen, ställa in det o ladda in i rampen. O jag som är helt okunnig på sånt. HJÄÄÄLP. på bilden är både lysrör o leds på full styrka (tror jag)

Fick med alla tre innevånarna på samma bild, ett fint gäng tycker jag

IMGP8180.JPG

IMGP8182.JPG

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...