DanneI Postat 29 december 2013 Postat 29 december 2013 (ändrat) De flesta bilderna gick visst ej ladda upp (NEF). Fixat Ändrat 29 december 2013 av DanneI 1 Citera
Boerboele Postat 29 december 2013 Postat 29 december 2013 Snygga bilder . Är flasher wrassen ny eller har du haft den när jag varit hos dig? Citera
Rasmus Pedersen Postat 29 december 2013 Postat 29 december 2013 Är andra bilden en Favites? Ricordean var dessutom väldigt fin som enfärgat grön!NEF-filer måste konverteras till ett "uppladdningsvänligt" filformat (förslagsvis jpg) i en råfilskonverterare, men det hoppas jag att du redan vet när du fotar i NEF. Citera
DanneI Postat 29 december 2013 Författare Postat 29 december 2013 Snygga bilder . Är flasher wrassen ny eller har du haft den när jag varit hos dig?Tack. Dom är rätt nya hade dom inte då, det var dom jag köpte senast. De var jäkligt skygga i början men nu går det fota dom. Citera
DanneI Postat 29 december 2013 Författare Postat 29 december 2013 Är andra bilden en Favites? Ricordean var dessutom väldigt fin som enfärgat grön!NEF-filer måste konverteras till ett "uppladdningsvänligt" filformat (förslagsvis jpg) i en råfilskonverterare, men det hoppas jag att du redan vet när du fotar i NEF.Hade glömt att jag ställt om till NEF. De namn som står är mest för att hålla ordning på filerna, men det är vad jag tror att det är iaf. Favia/Favites tror jag:-) Citera
niki68 Postat 29 december 2013 Postat 29 december 2013 Fint ,fint !Var försiktigt med wrassen hade en och hittade den på golvet.Den är bra på att hoppa. Citera
irwin_fletch Postat 30 december 2013 Postat 30 december 2013 Fortsätt bomba upp bilder, riktigt snygga! Citera
Pasaputte Postat 30 december 2013 Postat 30 december 2013 riktig snygga bilder , Vad för kamera använder du ?MVHPasaputte Citera
DanneI Postat 30 december 2013 Författare Postat 30 december 2013 Fint ,fint !Var försiktigt med wrassen hade en och hittade den på golvet.Den är bra på att hoppa.Tack för infon, jag har ca 20cm sarg på akvariet så det borde ju hindra dom från att hoppa över förhoppningsvis. Citera
DanneI Postat 30 december 2013 Författare Postat 30 december 2013 riktig snygga bilder , Vad för kamera använder du ?MVHPasaputteDet är en Nikon D90, har haft den sedan den kom ut.. Varit lite dålig på att fota akvariet bara Irwin_fletchOk, laddar upp fler i tråden när jag lyckas få några jag tycker är bra. TackSåg att det blev dubbla på Flavecensen men lyckades inte får bort den när jag laddat upp igår. Citera
Vidofner Postat 30 december 2013 Postat 30 december 2013 Hur lyckas du få så skarpa bilder på fiskarna utan att använda blixt? Vad för ISO och slutartid kör du? Citera
DanneI Postat 30 december 2013 Författare Postat 30 december 2013 Hur lyckas du få så skarpa bilder på fiskarna utan att använda blixt? Vad för ISO och slutartid kör du?Belysningen är LED så det har varit lite olika ljus jag tagit bilder i då jag låter det inställda programmet köra på. En del har blivit bra utan blixt, men nu har jag faktiskt även köpt till en blixt så nu är det inte riktigt lika svårt att få fler vettiga bilder. 1/60, har mest kört "Auto" iso så det har nog blivit lite olika. Citera
DanneI Postat 31 december 2013 Författare Postat 31 december 2013 Bilden i mitten ovan ej Stylopora jag vet, kan vara så på flera bilder. Provat att ändra, men även om jag ändrat så det blir rätt i min dator blir det ej korrekt när det läggs upp här utan det blir det gamla filnamnet ändå. Citera
Sherwan Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 Dagens fix av fina bilder, mer mer mer giveeee Citera
DanneI Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 (ändrat) Ändrat 2 januari 2014 av DanneI Citera
DanneI Postat 3 januari 2014 Författare Postat 3 januari 2014 Mycket musslorMycket fina musslorJa det blev lite musselbilder där, tycker de är så läckra i rätt vinkel.. Det är en Tridacna derasa, de andra är på samma mussla troligen en Maxima den har jag haft sen den var riktigt liten. Citera
Boerboele Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Snyggt igen! Den gula ricordean var riktigt snygg med. Citera
DanneI Postat 4 januari 2014 Författare Postat 4 januari 2014 Snyggt igen! Den gula ricordean var riktigt snygg med.Jo den är fin har delat sig flera gånger, men de små bitarna måste växa till sig lite:-) Den är väl mest gul men går lite åt grönt när inte ljuset är så starkt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.