Vidofner Postat 15 september 2015 Postat 15 september 2015 Väldigt fint! Diggar avatar-temat med hallelujah Mountain koraller, hahaSkickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
DanneI Postat 15 september 2015 Författare Postat 15 september 2015 Tack för berömmen. Jo det är lite trångt sen en tid tillbaka så försöker gallra lite, gillar det som det är men nästan alla vill ju vara herre på täppan där i numer och det är lite problematiskt. Blir lätt att en del tar över för mycket och nästan har ihjäl något annat. Citera
DanneI Postat 20 september 2015 Författare Postat 20 september 2015 Äntligen har jag något som går att filma så det blir bra, här kommer den allra första tagningen:-) (glöm inte ändra till HD) https://www.youtube.com/watch?v=Ebq3CCPG9kY&feature=youtu.be Citera
Tomtom Postat 20 september 2015 Postat 20 september 2015 Det där var stiligt värre :-) Både film å akvariumTommy Citera
DanneI Postat 20 september 2015 Författare Postat 20 september 2015 Det där var stiligt värre :-) Både film å akvariumTommyTack, önskar att jag kunde varit stadigare på hand, men det var knepigt får bli bättring till nästa gång:-) Annars tyckte jag den fångade färgerna bra, zoanthusens fluorescens blev lite blek men annars var det bra. Ska testa kvällsljus någon dag. Citera
DanneI Postat 30 september 2015 Författare Postat 30 september 2015 Senaste filmklippet filmades efter att det fått växa på lite hur som i några år, nu har jag börjat ändra om en del. Plockat ur en Caliendrum och en stylophora för att trimma dom en del:-)Det är en 25kg salthink som är under. Citera
DanneI Postat 2 oktober 2015 Författare Postat 2 oktober 2015 Har en del kvar som jag ej har plats för då jag börjat förändra i karet. De koraller som jag fixerar kameran på en kort stund är de som är till salu, blir inte perfekt bild men det syns klart vad det är samt storlek. Först är det en grön poci, stor levande sten med grön zoanthus samt lite "fire & ice" & gröna discosoma, (lobophyllian ingår ej) sedan en stor rosa pocillopora, montipora mollis (lösa bitar), lavendelrhodactis, stylophora pistillata lila, mindre pocillopora, och mindre caliendrum, 1 stor caliendrum, en del lite ovanligare zoanthus, röd + "bloddrop" + watermelon+ en till sort+ fire&ice. grön stjärnpolyp på levande sten. Var nog grön capricornis också, finns lila bitar också, ngn blå acro, en stor euphyllia var det med. That`s it tror jag. Är hemma i helgen. Pris efter förfrågan pallar inte skriva mer nu:-)https://youtu.be/4a7l8sE2lB8 Citera
DanneI Postat 2 oktober 2015 Författare Postat 2 oktober 2015 Discosoma i mängder på 1 levande sten.https://youtu.be/tIgihpfriPY Citera
DanneI Postat 12 januari 2016 Författare Postat 12 januari 2016 Filmade lite ikväll (slå på 720 HD) 1 Citera
Emelie Postat 12 januari 2016 Postat 12 januari 2016 Jätte fint kar du har. Verkligen rena dröm karet i mina ögon. Men får jag fråga dig vilka värden du har, för är själv en ganska nyfiken nybörjare i denna hobby. Tack på förhand. // Emelie Citera
DanneI Postat 12 januari 2016 Författare Postat 12 januari 2016 44 minuter sedan, Emelie sade: Jätte fint kar du har. Verkligen rena dröm karet i mina ögon. Men får jag fråga dig vilka värden du har, för är själv en ganska nyfiken nybörjare i denna hobby. Tack på förhand. // Emelie Tack. Värdena är inte riktigt där jag vill ha dom ännu men just nu är nitrat ca 15 (vill ner en bit) Salt är ca 1.024 po4 är ett tag sedan jag kontrollerade men det är lågt ( ca 0.08). Ca, Mg osv ligger kring de värden man normalt har när det är som det ska. Kh ca 8-9 1 Citera
Emelie Postat 13 januari 2016 Postat 13 januari 2016 Tack så jätte mycket för ditt svar. // Emelie Citera
DanneI Postat 5 mars 2016 Författare Postat 5 mars 2016 Gick loss lite snabbt med kameran, slänger upp några bilder dock HELT oredigerade. Ett tiotal kom ej med pga att filen bara får vara 4.88MB 1 Citera
DanneI Postat 6 mars 2016 Författare Postat 6 mars 2016 Tack, hade ju kunnat fixa ljus och skärpa för att få det lite bättre på vissa åtminstone, men nä orkar inte så direkt upp från kameran blev det. Citera
DanneI Postat 9 augusti 2016 Författare Postat 9 augusti 2016 Den här har ett intressant namn https://www.whitecorals.com/de/-montipora-sp.-sverige-sps_160803_46 Citera
Rameau Postat 8 november 2016 Postat 8 november 2016 Fina koraller du har där är det med en gopro du filmar? Citera
DanneI Postat 8 november 2016 Författare Postat 8 november 2016 1 timme sedan, Rameau sa: Fina koraller du har där är det med en gopro du filmar? Tack. Stämmer bra det är en gopro. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.