_Manne_ Postat 3 mars 2014 Dela Postat 3 mars 2014 Total tystnad är det inte. Det finns tystare skummare. Men inte för det priset. Men den låter inte mycket ändå det kan jag säga.Är det pumpen eller luften/intaget som hörs ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 3 mars 2014 Författare Dela Postat 3 mars 2014 Skulle säga att luftintaget låter mer än än pumpen. Men pumpen kan man ana också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 3 mars 2014 Dela Postat 3 mars 2014 Låter bra det mina vänner,måtte posten hälsa på imorgon mvh Ola( lite nyfiken är man ju allt). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 3 mars 2014 Dela Postat 3 mars 2014 Skulle säga att luftintaget låter mer än än pumpen. Men pumpen kan man ana också.Tror det är väldans svårt o få tyst på det ljud som blir i luftintaget.. Tror inte att större cylinder löser problematiken med ljudet..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 3 mars 2014 Författare Dela Postat 3 mars 2014 Ja det har du nog rätt i. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 3 mars 2014 Författare Dela Postat 3 mars 2014 Långsamt fortsätter sumpinstallationen. Tunze 3155 på plats. 4 watts led-arbetsbelysning installerad i "taket". En sarg av silikon sitter runt skummarkoppen, ifall den skulle skumma över rinner vattnet tillbaks ner i sumpen. Sumpen står numer på 10 mm liggunderlag för att minimera vibrationer. All el dras i taket så det ska fästas upp en del kablar. Förhoppningsvis blir det snyggt och prydligt. Akvariet är nu bokat för leverans (till rätt adress) på fredag då jag är ledig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 4 mars 2014 Dela Postat 4 mars 2014 Fan du har ju spårat ur totalt ! Va hände med "ett litet nano kanske.." Blir bra det där,Lär nog vara igång lagom tills att jag kommer hem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 4 mars 2014 Författare Dela Postat 4 mars 2014 Fan du har ju spårat ur totalt ! Va hände med "ett litet nano kanske.." Blir bra det där,Lär nog vara igång lagom tills att jag kommer hem Ja, mitt mellannamn är väl "all in" ungefär. det blir nog ett litet nano också på sikt, så ja det stämmer ändå. När kommer du hem då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Ja, mitt mellannamn är väl "all in" ungefär. det blir nog ett litet nano också på sikt, så ja det stämmer ändå. När kommer du hem då?Haha börjar förstå det, "på sikt" ganska snart då mao ? Ett litet nano brukar funka bra som akut/karantäns burk också Är hemma mot slutet av April. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hansson_1985 Postat 6 mars 2014 Dela Postat 6 mars 2014 Tycker att en salt träff i slutet på April hemma hos Magnus är ett måste! Jag kan stå för bullarna! Fraggar kan hänga med om så önskas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 7 mars 2014 Författare Dela Postat 7 mars 2014 Står i garaget på min parkeringsplats.Ställde dit skivorna som ska klä ställningen. Ser ju ganska kackigt ut nu, men det blir nog snyggt när det är monterat. Fin färg är det i varje fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dahlgren Postat 7 mars 2014 Dela Postat 7 mars 2014 [ATTACH=CONFIG]112251[/ATTACH]Står i garaget på min parkeringsplats.[ATTACH=CONFIG]112252[/ATTACH]Ställde dit skivorna som ska klä ställningen. Ser ju ganska kackigt ut nu, men det blir nog snyggt när det är monterat. Fin färg är det i varje fall.där gör det väl ingen nytta? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 7 mars 2014 Författare Dela Postat 7 mars 2014 Såja.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 mars 2014 Dela Postat 7 mars 2014 Ser väldans bra ut.. !Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 7 mars 2014 Dela Postat 7 mars 2014 På min ära verkar du ha huvudet på skaft ang. finish! mycket snyggt!En fråga bara! varför går inte karet in i vägg med bänken? red. hehe glöm det jag såg hålen nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 7 mars 2014 Dela Postat 7 mars 2014 Wow fantastiskt detta kommer bli bra, riktigt bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 7 mars 2014 Dela Postat 7 mars 2014 Ser ju jättebra ut. Kan man få se hur balkongen med överrinningen ser ut? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 7 mars 2014 Författare Dela Postat 7 mars 2014 Tack för alla glada kommentarer. Ska ta lite mer bilder med min riktiga kamera i morgon när det blivit ljust. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 7 mars 2014 Dela Postat 7 mars 2014 Najs. Kommer nog bli riktigt läckert.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 8 mars 2014 Dela Postat 8 mars 2014 [ATTACH=CONFIG]111978[/ATTACH]En, förhoppningsvis, vibrationsfri och tyst retur. Pumpen hänger 2cm upp från botten i 40mm silikonslang. Slangen är 15 cm, sitter ganska bra utan buntband, men kör med två i varje ände för säkerhets skull.Varför har du den hängandes fritt? Det skulle ju kunna bli så att den vibrerar loss från slangen efter en tids användning och då får u ju en katastrof Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 8 mars 2014 Författare Dela Postat 8 mars 2014 Varför har du den hängandes fritt? Det skulle ju kunna bli så att den vibrerar loss från slangen efter en tids användning och då får u ju en katastrofFör att slippa vibrationer. Den sitter stenhårt så jag tror inte den kommer lossna. Skulle den lossna så händer inte så mycket mer än att det rinner tillbaks lite vatten i sumpen, d.v.s samma sak som händer om pumpen skulle gå sönder. Tänk på att hela sumpen är sluten, så det kan inte spruta ut vatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
POPOV Postat 8 mars 2014 Dela Postat 8 mars 2014 [ATTACH=CONFIG]112281[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]112282[/ATTACH]Såja..Gillar höjden på karet och bänken, snyggt! Kommer bänken förbli grå, gillar färgen!Nu kan du köra igång med allt det roliga... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 8 mars 2014 Dela Postat 8 mars 2014 Sjukt jäkla nice!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 8 mars 2014 Dela Postat 8 mars 2014 Snygg. Kommer och bli super braSent from my iPad using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 8 mars 2014 Författare Dela Postat 8 mars 2014 Tack!Ja, bänken kommer förbli denna färg. Det är genomfärgad MDF så den är ganska vattentålig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.