Gå till innehåll

Magnus "drop reef" - Planeringstråd


Maglofster

Rekommenderade inlägg

Har också funderat på det. Det är såpass mycket öppning så att vattnet kommer klara att rinna ner igen. Men för att vara på säkra sidan kommer jag lägga en 2 cm hög sarg av silikon runt om så att vattnet verkligen styrs ner och inte rinner vidare på den plana ytan. Det borde räcka tror jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 492
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jahopp, meckandet fortsätter. Har jobbat vidare med ställningen. Köpte mig en stor skiva MDF 22MM som jag sågat till så den passar som golv i båda ställningarna men också som underlägg mot ställningen, sen blir det 10MM frigolit och sen kommer karet. Efter att ha sågat till golven i de båda ställningarna insåg jag att jag har rum för ett refugium på 54 liter under den lilla ställningen så det ska jag nog fixa till. Nu återstår att grundmåla de tillsågade skivorna vitt för att sedan lacka dom med båtlack så dom klarar fukten. Två strykningar vit grundfärg och sedan två strykningar båtlack borde ju räcka. Jag kör vitt för att det ska bli lite ljusare och trevligare i sumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

men hänger pumpen i slangen bara?Kan den inte börja självgunga så kallat när den pumpar runt mvh Ola.

Tror inte det. Jag har sett andra som gjort liknande lösningar. Men skulle det blir så får jag sänka ner den lite och sätta på fötterna igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Burken borde ha landat hemma hos dig? vi väntar med spänning på bilder :)

Jo, den BORDE det. Men det hade blivit något missförstånd med min adress. Så lastbilschaffisen ringde när han stod utanför mitt gamla hus. 7 mil i fel riktning. Så jag får det nog på måndag, vilket ställer till ett rent helvete för mig planeringsmässigt eftersom jag tog ledigt halvdag i fredags för att ta emot karet och har svårt att göra samma sak igen så tätt inpå.. Men vi får se. Jag roar mig med att bocka av alla andra saker på på min lååånga "att göra lista".

Ändrat av Maglofster
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Puh, uppe med tuppen och lade första lagret båtlack på mina vitmålade MDF:er redan kl 6:30. Vilket iofs berodde på att en viss hund ville ut och pinka kl 6:19. Vilket är rena rama sovmorgon när det gäller honom.

Vilket meck.. I alla fall, ska bli skönt att det är lätt att torka av om jag råkar slabba lite med vatten utanför sumpen i sumpskåpet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Magnus , en bra säker het på skummaren är om du sätter en nivåvakt i locket på skummaren och en som mäter vatten nivån i sumpen, om någon nivå stiger så bryts strömmen till skummaren , vill du lyxa till det så sätter du 3st givare så kan du även få med lägsta nivå , tex om slangen till retur pumpen lossar , det går åt 1 st 12v laddare som orkar dra ett 12v relä ,1st 12v relä 3st clasolsson nivåvakt som kopplas i slinga för att dra relät , 220v igenom relät till dom pumpar du vill ska stanna , då funkar detta som en huvudbrytare som du måste återställa manuellt om någon vatten nivå felar , det sparar mycket vatten torkande , ett enkelt test är att tömma skummar koppen i sumpen , skummaren skenar och har då tex på fyllningen hängt sig eller retur pumpen stannat , så kanske det inte räcker med att torka golvet , prov kör gärna systemet med söt vatten , det är onödigt att slänga en hink salt i onödan om man behöver tömma karet , mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara sett bilder på skummaren ,ser den bra ut live också är det ngt att rek trots du bara mjukkört den?Mvh Ola.

Den är ganska tjock i godset. Vet inte om man skall tolka det som kvalitet, men den känns väldigt hållbar. Sen tycker jag konstruktionen är genomtänkt, den är tyst och mycket lätt att ställa in. Så utan att ha kört den så får jag nog rekommendera den. Men jag återkommer när den tuffat saltvatten några veckor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart jag tror på dig frågade ju dig om ett tips bara tjabbar med dig;) mvh Ola.

Vet...

Tror den skummaren kan bli en riktig storsäljare.. Ger den en total tystnad också så är den en given hit då man verkar kunna ställa det mesta som man vill.. Verkar väldigt flexibel med vattennivån tex..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...