Gå till innehåll

funderade på att köpa en PAR sensor


StefanL

Rekommenderade inlägg

jo har lite för många halvfärding DIY projekt blir ofta lika dyrt, och sen skall man hitta någon att kalibera hos. Man kanske kunde få någon av affärerna att köpa in en för uthyrning tro inte att det är något man använder varje vecka, borde kunna var ett försäjnings argument för nya rör eller LED

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Patrik Seneye funkar säker lika bra,men är det inte någon form av prenumeration?

Inte för ljusmätning vad jag har förstått. Vore ju toppen om den funkade lika bra fast för en mycket billigare peng. Har inte hittat någon bra jämförelse mot apogee

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Brukade min ljusmätare på min Seneye igår, mäter lux, par och Kelvin samt diagram med våglängden av ljuset. Fungerar prima enligt mig, du får två saker till priset av ett. Prenumerationen inverkar ej på ljusmätaren så den kan alltid brukas oavsett.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var inne på Seneye hemsida lite svårt att förstå vad prytlarna kostar

Om man bara köper själva devicen kan man mät något mer än ljus?

Sen verkar det som om man behöver byta något i sensorena 1 gggr per månad,

och sen kan man prenumera på någon online tjänst, ingår det när man köper reagens, eler vad det ny är man byte

Måste datorn vara ansluten hela tiden eller lagrar den värden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var inne på Seneye hemsida lite svårt att förstå vad prytlarna kostar

Om man bara köper själva devicen kan man mät något mer än ljus?

Sen verkar det som om man behöver byta något i sensorena 1 gggr per månad,

och sen kan man prenumera på någon online tjänst, ingår det när man köper reagens, eler vad det ny är man byte

Måste datorn vara ansluten hela tiden eller lagrar den värden?

Dator måste alltid vara ansluten.

Devicet kan mäter både ljus och vattenparametrar.

Du behöver byta ut ett sim kort med reagans på månadbasis, annars blir värdena felaktiga. sim korten har unika registreringsnummer som aktiverar dom och räknar ner från 30 dagar.

Onlinetjänst ingår oavsett. När ett SIM kort är för gammal avslutas den automatiska uppdateringen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dator måste alltid vara ansluten.

Devicet kan mäter både ljus och vattenparametrar.

Du behöver byta ut ett sim kort med reagans på månadbasis, annars blir värdena felaktiga. sim korten har unika registreringsnummer som aktiverar dom och räknar ner från 30 dagar.

Onlinetjänst ingår oavsett. När ett SIM kort är för gammal avslutas den automatiska uppdateringen.

men ljusmätningen funkar alltid, oavsett?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad för slags ljuskälla är detta? Jag tycker grafen ser lite utsmetad (oexakt) ut... Hur ser grafen ut om man mäter på en LED med en smal spektral topp?

Detta tog jag från nätet.

Har en liggandes hemma på min Maxspect som jag tog igår. Ska försöka lägga upp den ikväll

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...