Gå till innehåll

Klockan verkar gå fel någonstans :)


Rekommenderade inlägg

Får upp följande: Du var här senast: 31 minuter sedan klockan 00:00

Mitt OS visar rätt tid o har forumet inställt på GMT +1, bara jag som har detta fel?

Ändrat av Benighted
Ändrade färgen på "problemtexten" till röd då den var vit på vit bakgrund och därmed osynlig :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag väl inte sett får jag erkänna just nu står det "Du var här senast: 2 timmar sedan klockan 22:15" hos mig vilket stämmer väl då kl är 00:20. Vad är det för enhet och programvara du använder dig av?

Chrome på min dator med windows 8, är även inloggad inne på reef-central där tiderna stämmer så verkar inte vara min webläsare.

Likadant i IE10 från en Server 2012 R2 som står i vårt datacenter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Servern har jag gåendes på UTC/GMT då det enligt mig är det enda rätta med en server. Sen korrigerar forumprogramvaran för tidsomställningen inklusive sommar vintertid, så det är ju väldigt konstigt att det visar fel. Funderar på om det är nån inställning du har som gör att du inte korrigerar för sommar/vintertid i forumet, har för mig att det finns en sån ruta nånstans bland inställningarna...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är väl för att en del sitter i andra världsdelar också. :)

Jo jag inser poängen ... men för mig, som jobbar lite med databaser, så finns det ett datetime objekt lagrat, och det är den sanna tiden :) dvs i tidszon där servern står. Jag är antagligen skadad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...