Nille83 Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 Min anemon är nu i tre delar och skulle behöva göra mig av med en.Någon som har något tips på hur man enklast får loss anemonen utan att skada den? Citera
Magnus85 Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 vinkla streamern mot den på ganska nära håll så brukar dom släppa. har funkat bra för mig Citera
Pasaputte Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 Det ska men vara lite försiktig med denna tekniken jag har gjort det flera gången och min BTM har delat på sig inte flyttat eller släppt.men nu har jag 3 an anemoner av 5 och den enda jag vill att den ska skäppa lite för att flytta.fick läsa lite om en enkel lösning, ta upp stenen och ha den i en burk i karet utan flöde alls , anemonen kommer vilja flytta på sig och hamnar på burken , det är enlare sen att flytta den har ej testat än men jag ska snartMVH Citera
alexochingencarina Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 Om det är en bta kan du skrapa loss den med en sked. Rätt brutalt men dom klarar det. Gjorde ofta det när jag hade en liten anemon odling. Citera
Reuben Postat 23 januari 2014 Postat 23 januari 2014 Något som funkat skitbra för mig som hade en liten ofrivillig anemonodlig ett tag var isbit på foten. Det verkar den inte gilla alls och av dem 8-9 anemoner jag sålde av var det bara två som inte släppte av detta. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.