Gå till innehåll

Knappätare!


arnstad

Rekommenderade inlägg

någon eller något har festat på mina knappar, dragit in dessa i en håla ett par cm ifrån där jag la knapparna, vad kan detta vara? kända djur som äter knappar? Har haft knapparna i drygt 1månad utan att någon har tuggat på dem, men inatt så va nästan alla borta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är ingen fisk då jag bara har en clown, banggai cardinal och en algätare.. har sätt en svart krabba med hår på benen vet ej sort och en liten rackare som är ljusbrun med röda ögon, och några ''fire wormm?'' röd vita ser ut som de har vitt hår på kroppen. grejjen är att stenen är rätt stor som djuret nu hade flyttat 4cm in i ett hålrum och ätit upp alla knappar på den stenen mina andra knappar rörde den inte, är sådana knappar på bilden han länkade...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sätter en femma på att du har någon Heliacus areola , Fick med 2st sådana efter inköp av knapp-kolonier i sthlm's butik - hälften av knapparna försvann innan jag hittade dessa, skyllde först på en krabba som fick sätta livet till och sen funderade jag på om det var någon annan, hade ingen tanke på att en snigel kunde förstöra så

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nää, den är liten (1-2 cm) och skördar knappar på löpande band. I mitt fall så har flertalet polyper släppt från moder kolonin och sen virvlat runt i karet pga pumparna, Kan ju hända att du har flera orsaker som leder till att dessa placerats i en håla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...