petrol Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Hittade en död cromis på gallret till streamern.Den har inte varit sjuk men kan naturligtvis ha dött under dagen.Vad har ni för erfarenheter av streamer och fiskar som fastnat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Bara svaga/sjuka fiskar.... annars inga problem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vahagn Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Den har säkert varit död eller halvdöd när den har sugits fast vid gallret. Mina clowner brukar faktiskt surfa strax utanför mynningen på streamern. Jag har sett mina andra fiskar göra det också. Clownerna gör det nästan varje natt under den tid då lampan släcks. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 En av mina clowner fastnade på 12.000l/h streamern när den var ny i karet,annars har det aldrig hänt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lejonkungen Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Kopparbandad pincett och Tunze 6060. Ny i karet plus att kroppsformen är som gjord för att fastna i streamers. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 jag är också av den åsikten,att bara hel/halvdöda fiskar fastnar i pumpinsug,möljigen undantaget kofiskar och sjöhästar - men då har man väl ändå inte den typen av arrangemang. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Jag har hittat min Longhorn cowfish där, fasttryckt men levandes.... Den simmar dock lika bra som en djupfryst clown med avklippta fenor. Normala friska fiskar är det nog ingen fara med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Jag har hittat min Longhorn cowfish där, fasttryckt men levandes.... Den simmar dock lika bra som en djupfryst clown med avklippta fenor. Normala friska fiskar är det nog ingen fara med.bra liknelse,har oxå haft en sån i streamen,salarisen brukar sitta o plocka alger på gallret. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Cliffan Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Jag har förlorat 2 gula kirurger till streamern, den första var faktiskt stor och frisk, den fastnade två ggr, den andra gången hann jag inte ta loss honom innan han dog. Han var ofta och betade alger på pumpen så han fick väl skylla sig själv antar jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 min ko fisk står å sover precis över streamern utan problem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.