Wigge Postat 4 mars 2014 Dela Postat 4 mars 2014 Är det någon som har erfarenhet av denna fisken?http://se.reeflex.net/tiere/278_Oxycirrhites_typus.htmÄr sugen på att ha en sådan i mitt lilla nano kar då jag tycker den är riktigt häfftig... men det beror på hur den uppför sig, så tänkte att det var bäst att höra sig för=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 4 mars 2014 Dela Postat 4 mars 2014 Den är min Favorite den är enkel att ha , går ej på andra fiskar.sitter på toppen på LS och väntar på att få mat . han äter inga pellets bara frusen mat titta på min tråd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mickosch Postat 4 mars 2014 Dela Postat 4 mars 2014 Har en falco och den är häftig.Dock har den sitt revir iaf. Men vädligt aktiv och social.Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 4 mars 2014 Dela Postat 4 mars 2014 60 liter är väl dock i minsta laget för de här fiskarna. Jag tycker de jag sett brukar vara 12-15 cm i längd, och de gillar ju ta sig en simtur ibland. Det kombinerat med att de är ganska ökända för att hoppa ut ur akvarier gör att jag ställer mig något tveksam till hur de trivs i ett litet akvarium. I princip är det här ju den största hökfisken som normalt förekommer i handeln. De andra arterna är mindre, oftast under 10 cm. Jag hade nog satsat på en av de istället.De är väldigt roliga fiskar oavsett. Något aggressiva kanske. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gustav Postat 4 mars 2014 Dela Postat 4 mars 2014 Har en jag med som är väldigt social och snäll mot de andra invånarna i karet. Äter gärna ur handen vi matning. Tar både fryst och torrfoder. En väldigt enkel fisk i mina ögon med mycket personlighet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 5 mars 2014 Författare Dela Postat 5 mars 2014 60 liter är väl dock i minsta laget för de här fiskarna. Jag tycker de jag sett brukar vara 12-15 cm i längd, och de gillar ju ta sig en simtur ibland. Det kombinerat med att de är ganska ökända för att hoppa ut ur akvarier gör att jag ställer mig något tveksam till hur de trivs i ett litet akvarium. I princip är det här ju den största hökfisken som normalt förekommer i handeln. De andra arterna är mindre, oftast under 10 cm. Jag hade nog satsat på en av de istället.De är väldigt roliga fiskar oavsett. Något aggressiva kanske.min lokala handel har dem inne, men de är inte mer än ca 5cm... Men fråga är om den trivs med chromisar och svart vita fröken fiskar?:/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 5 mars 2014 Författare Dela Postat 5 mars 2014 Den är min Favorite den är enkel att ha , går ej på andra fiskar.sitter på toppen på LS och väntar på att få mat . han äter inga pellets bara frusen mat titta på min trådjo den är jäkligt häfftig, är riktigt Sugen på en, men beror på hur den trivs med de befintliga fiskarna:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 5 mars 2014 Dela Postat 5 mars 2014 Har denna fisken medBlå tangClown fiskWatchman Gobby Biocolor Gobby Puts räcka Inga problem Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 5 mars 2014 Dela Postat 5 mars 2014 De kan hoppa om över kanten och de kan he sig på räkor (mina har inte gjort något av detta) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.