Gå till innehåll

Någon som har erfarenhet av Oxycirrhites typus(hökfisk)?


Wigge

Rekommenderade inlägg

60 liter är väl dock i minsta laget för de här fiskarna. Jag tycker de jag sett brukar vara 12-15 cm i längd, och de gillar ju ta sig en simtur ibland. Det kombinerat med att de är ganska ökända för att hoppa ut ur akvarier gör att jag ställer mig något tveksam till hur de trivs i ett litet akvarium. I princip är det här ju den största hökfisken som normalt förekommer i handeln. De andra arterna är mindre, oftast under 10 cm. Jag hade nog satsat på en av de istället.

De är väldigt roliga fiskar oavsett. Något aggressiva kanske.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

60 liter är väl dock i minsta laget för de här fiskarna. Jag tycker de jag sett brukar vara 12-15 cm i längd, och de gillar ju ta sig en simtur ibland. Det kombinerat med att de är ganska ökända för att hoppa ut ur akvarier gör att jag ställer mig något tveksam till hur de trivs i ett litet akvarium. I princip är det här ju den största hökfisken som normalt förekommer i handeln. De andra arterna är mindre, oftast under 10 cm. Jag hade nog satsat på en av de istället.

De är väldigt roliga fiskar oavsett. Något aggressiva kanske.

min lokala handel har dem inne, men de är inte mer än ca 5cm... Men fråga är om den trivs med chromisar och svart vita fröken fiskar?:/
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är min Favorite

den är enkel att ha , går ej på andra fiskar.

sitter på toppen på LS och väntar på att få mat . han äter inga pellets bara frusen mat

titta på min tråd

jo den är jäkligt häfftig, är riktigt Sugen på en, men beror på hur den trivs med de befintliga fiskarna:)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...