Lasse Postat 10 mars 2014 Postat 10 mars 2014 Sedan några dagar så får jag inget meddelande i min e-post när jag fått PM. Ikryssat i inställningar.MVH Lasse Citera
Sherwan Postat 10 mars 2014 Postat 10 mars 2014 Same same, har för mig att mail skickades vid pm tidigare, men inte längre... Kanske någon uppdatering som ställt till det eller att någon inställning som måste göras manuellt fr.o.m. ? Citera
odel68 Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Jag får inte heller pm mera,tror de ska uppgradera hela/bitar av layouten här om det kan bero på grund av det mvh Ola. Citera
freguz Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Detta är uppmärksammat och teknikgruppen jobbar med detta.... återkommer inom kort. Citera
patrikk Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 funkar hos mig så det verkar vara något isolerat fel eller konf. Citera
Lasse Postat 11 mars 2014 Författare Postat 11 mars 2014 Inget fel i min konfiguration i alla fallMVH Lasse Citera
Manks Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 E-postavisering av nya privata meddelanden:X Få e-postaviseringar om nya privata meddelanden Få inte e-postaviseringar om nya privata meddelandenForumet kan skicka ett meddelande till din e-postadress för att informera dig när någon har skickat ett privat meddelande till dig. Citera
Maglofster Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Som sagt. Det ÄR problem. Vi ÄR medvetna om det och vi JOBBAR på det. Citera
Lasse Postat 11 mars 2014 Författare Postat 11 mars 2014 Som sagt. Det ÄR problem. Vi ÄR medvetna om det och vi JOBBAR på det. Ja men vilken tid det tar - jag har ju för tusan hunnit fylla 64 under tiden och ni har inte hittat det än :) MVH Lasse Citera
Maglofster Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Hehe, ja, vi oroade oss just för när du skulle komma på det. Men så satte vi upp som mål att ha löst det innan du fyllt 65. Citera
freguz Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Ser ut att vara hostingleverantören där vi har vår server som har problem med mailhanteringen.Borde komma igång igen till imorgon om inte annat, annars får vi kontakta dom och spänna ut gälarnaFrån deras driftstatus"Intermittent downtime on mail clusterDuring last weeks we've been having intermittent outages on our mail cluster, to resolve these issue we will be rebuilding parts of the mail cluster network. During this rebuild the connections to the mail cluster may be affected. This will not affect sent and received e-mails, nothing will be lost, delivery times may be longer than usual.14:11We are currently installing new hardware.18:50Efferts to stabilize the mail cluster has been successful, tomorrow we'll see if it really worked." Citera
Benighted Postat 11 mars 2014 Postat 11 mars 2014 Så, blev inte varse om detta problem förrän nyss (tack Fredrik!), förhoppningsvis fungerar allting nu igen, problemet låg inte på våran leverantörs sida (vi använder inte deras server för utgående mail ifrån SG, utan det går direkt ifrån våran server), utan av något skäl hade våran sendmail service stannat på servern, med en hiskelig massa mail i kön som följd, förhoppningsvis blir vi inte flaggade för att skicka spam med den mängden mail som gick ut senaste 20 minutrarna En liten bild på antalet samtidiga uppkopplingar, syns en rätt stor spik efter midnatt, när 4-5000 mail gick iväg på några minuter Citera
_Manne_ Postat 12 mars 2014 Postat 12 mars 2014 28 mail till mig..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 12 mars 2014 Postat 12 mars 2014 15 till mig bra jobbat allihopa :smiley20:mvh Ola. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.