Gå till innehåll

Tips på bättre avrinning akut .


Majki01

Rekommenderade inlägg

Denna avrinningen från tunze jag kör nu "Wall" modell märker jag nu e som gjord för att fallera 6uqevyty.jpg

Djuren kommer fastna osv. Utan tvekan . Jäkla piss...

Men någon som har någon smart lösning på vad jag kan ersätta sen med . Har ett hål på ca 42 mm . Kan man köra en 90 böj och bara sådan "nätkorg i pcv" över ?

Ljudet är inte något problem . Utan vill helt enkelt bara ersätta allt som sitter på insidan av karet . Borra fler hål osv är inte aktuellt. Vill helt enkelt bara ha en bättre avrinning än den som sitter där nu. Och detta vill jag helst ordna redan imorgon så uppstarten inte blir "försenad " :) tack på förhand !

Alla tips är bra och tas mycket mycket tacksamt emot !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det ser helt klart ut som flödet är för högt eftersom "tänderna" är under vatten. Men sen ser den modifierad ut (de två rören som sticker upp), det kanske är därför den inte fungerar som den ska? Jag har en likadan och den fungerar perfekt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet du att det bara är 800 liter i timmen? För du kör väl din DC3000 pump?

Jag tycker det ser ut som att flödet är högt jag med. Din pump är ju ställbar, om du drar ner den i botten så att den pumpar lägsta möjliga. Hur fungerar det då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går faktiskt att göra det till en 2-rörs lösning genom att låta ett mindre rör dras igenom det större, med slang inne i röret för enkelhetens skull. Det större där uppe blir din primär, sen blir det mindre en sekundär. Där nere drar du ut din sekundär genom primären så får du två rör genom en genomföring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl ett 32 mm rör efter boxen? Sitter det någon form av hinder i boxen? Jag har ju 32 mm rör på mitt kar här hemma och jag kör en New Jet 6000 pump på full fräs och det sväljer mitt evakueringsrör tex med lätthet. Det låter helt konstigt att vattenivån ska höjas nästan ovanför kammen där hos dig med det flödet och den genomföringen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du tar ut slangen, fungerar det bra då?

Om det gör det hade jag testat att sätta en genomföring för slangen på toppen av lådan istället och dra den extra slangen som hävert slang utanför karet istället för i röret som du har nu. Häverten måste du starta manuellt då varje gång den bryts men den kommer inte blockera flödet på något vis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Returröret är ju det som går från pumpens utblås upp till karet igen. Stryper du det blir nog inte nivån högre :-)

Om du ändå överväger att sätta dit en glasbalkong istället så kommer du ju få dra ut slangen iaf. Ska inte röret som går ner från boxen in i karet motverka oljudet på något vis? Jag har aldrig pillat på en sådan här på riktigt så jag har inte sett själv hur Tunze tänkt att det ska vara för att inte ska låta hysteriskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tog bort den gröne .. Och tro det eller ej. Nivån i karet blev ännu högre . Och sambon vakna och blev ilsk som fan för nu låter det som Niagara fallet :'( får bli Box bygge imorgon för den slangen kan jag inte få igenom rören igen utan att dela allt haha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Väck inte den björn som sover :-)

Väldigt konstigt att det blev så. Väldigt underlig konstruktion med av Tunze där. Någonting är helt klart fel här... Men bygg en glas balkong du om du önskar. Det är ju ändå en bra lösning. Men passa på att borra ett hål till med om du orkar när du ändå är igång. Det tror jag du tjänar på i längden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...