Vidofner Postat 5 oktober 2015 Postat 5 oktober 2015 Så grymt snyggt och estetisktSkickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
hagbard Postat 5 oktober 2015 Postat 5 oktober 2015 Ett riktigt snyggt 250cm kar att låna som mall..jo jag tackar jag! Citera
Moose Postat 12 oktober 2015 Postat 12 oktober 2015 Dett var grymt att se i verkligheten!Tack för att jag fick komma och titta och tack för fraggarna! Citera
mamadubba Postat 12 oktober 2015 Författare Postat 12 oktober 2015 Tack själv! Väldigt roligt att träffa er allihop, ska ta tag i mitt rensningsprojekt i veckan så jag kan limma upp lite. Citera
bjomat Postat 12 oktober 2015 Postat 12 oktober 2015 Tack för du tog emot oss en tidig lördagsmorgon Roger!! Det enda Yodelking pratade om resten av helgen var ditt sumprum och dina rördragningar I juni blev jag imponerad av din burk och det har blivit än finare! Bra tillväxt och fina färger Citera
Vidofner Postat 12 oktober 2015 Postat 12 oktober 2015 Som föregående har sagt, tack så mycket för att vi fick se ditt kar. Var verkligen en upplevelse Skickat från min SM-G920F via Tapatalk Citera
rickard81 Postat 27 november 2015 Postat 27 november 2015 Mycket fint Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
ormet Postat 27 november 2015 Postat 27 november 2015 Jag vet inte vad jag gillar bäst. Den stora snygga acroporakolonin på första bilden eller bild nummer 2 .... flaming anus. Hursom grymt ! Citera
PatrikD Postat 28 november 2015 Postat 28 november 2015 Supertjusigt akvarium. Vilka koraller! Och jag gillar verkligen dina korallöar i en stor vattenvolym. Stort är bra! Citera
Vidofner Postat 30 november 2015 Postat 30 november 2015 Jag vet inte vad jag gillar bäst. Den stora snygga acroporakolonin på första bilden eller bild nummer 2 .... flaming anus. Hursom grymt ! Bästa korallnamnet Skickat från min SM-G920F via Tapatalk Citera
mamadubba Postat 7 februari 2016 Författare Postat 7 februari 2016 Dags för kvartals FTS Har varit det sämsta kvartalet i det här karets historia tyvärr. Gav mig på att gå över till zeolight från biopellets & gfo och det gick inte alls som jag ville. Näringsvärdena stack iväg, tillväxten avstannade vilket i sin tur ledde till att KH stack iväg och när jag hafsade med att styra upp den så fick jag en kh dipp. Mitt i alltihop fick skummaren spatt över en helg när jag var borta och salthalten sänktes till 1020. Min gyrepump lade dessutom av mitt i röran så jag har haft dåligt flöde. Efter massor av problem och dålig motivation på grund av detta har jag nu gått tllbaka till biopellets och börjar få lite ordning på det igen. Po4 ligger runt 0.03 nu och trådalgerna börjar lämna över till cyano men det känns som att karet är på vägg åt rätt håll ändå, cyano kan jag hantera. Lite död vävnad här o var och usel PE fortfarande, men det växer och färgerna börjar komma tillbaka. Citera
mamadubba Postat 12 februari 2016 Författare Postat 12 februari 2016 Äntligen Gyre igång igen. Fick reservdelar från drakfisken idag och fick igång min gamla. Dessutom beställde jag en extra. Vet inte riktigt hur jag ska sätta upp den eller om jag tom bara ska ha den på hyllan i reserv. Alternativ 1: En på varje sida i karet och låta dem jobba mot varandra. Är ju lite emot tanken med gyre men om jag har tur så får jag två igång två gyrar i karet. Alternativ 2: En på varje sida i karet och byta riktning var tredje timme med hjälp av timers. Detta är den jag lutar åt att använda just nu. Alternativ 3: Båda på samma sida och köra lite lägre fräs på dem. Kunde vara kul att testa med ett riktigt uppskruvat flöde ett tag och se om korallerna gillar det. Synpunkter? Citera
Laggeman Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Du vet att det finns en adapter för att koppla in Gyren på din Apex och köra dem genom den va? Citera
mamadubba Postat 12 februari 2016 Författare Postat 12 februari 2016 Ja fast jag är för lat för att dra usb kabel ut till karet från där apexen sitter. Tack för tipset iaf.. Citera
nike83 Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 det är bara att bryta ihop och komma igen. det är just dessa svackor man som saltis måste övervinna! jag är övertygad om att om en månad så är du i full gång igen ! Citera
Vidofner Postat 12 maj 2016 Postat 12 maj 2016 @mamadubba ett annat alternativ är att sätta varsin gyre på varsin sida av karet och vända dem så flödet går runt istället för ett flöde som går från ytan och ner Citera
mamadubba Postat 18 maj 2016 Författare Postat 18 maj 2016 On 2016-05-12 at 13:33, bjomat sa: Hur går det för dig Roger?? Det rullar väl på tycker jag, växer okej, pissiga färger och cyano. Har haft lite dåligt intresse sista tiden men fick ett ryck igår och gjorde lite underhåll. Ska börja dosera kno3 för att få ner fosfat, ligger på 0.12 just nu.... Lite tappad vävnad på en del acropora som står i högt flöde, vet inte riktigt varför, kanske bara är konsekvensen av nollad nitrat och hög fosfat. Ska köpa ett triton test framöver och se hur allt annat ligger till. Hur går det själv? Citera
mamadubba Postat 18 maj 2016 Författare Postat 18 maj 2016 On 2016-05-12 at 22:28, Vidofner sa: @mamadubba ett annat alternativ är att sätta varsin gyre på varsin sida av karet och vända dem så flödet går runt istället för ett flöde som går från ytan och ner Ja det kanske hade varit nåt, lite fult med en gyre så när framrutan bara? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.