mamadubba Postat 2 juli 2014 Författare Postat 2 juli 2014 Tack, väntar spänt på att extremecorals ska få leverans, är tomt på siten just nu... Citera
_Manne_ Postat 2 juli 2014 Postat 2 juli 2014 Hehe.. Tålamod som vanligt.. Kanske blir en dipp nu sommartid även för försäljarna..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
mamadubba Postat 3 juli 2014 Författare Postat 3 juli 2014 Nya favoritkorallen, väldigt svårt att få med alla färgtoner på bild tyvärr.Full storlek: http://i.imgur.com/7YIbluE.jpg Citera
mamadubba Postat 9 juli 2014 Författare Postat 9 juli 2014 Har fått mina fiskleveranser i karet nu. Blev lite bråk om vem som var störst och bäst men det lugnade ner sig ganska fort.Aktuell fisklista1st Acanthurus thompsoni1st Acanthurus leucosternon1st Acanthurus lineatus1st Acanthurus olivaceus1st Acanthurus coeruleus1st Zebrasoma flavecens1st Paracanthurus hepatus14st Apogon leptacanthus2st Valenciennea sexguttata1st Valenciennea puellaris1st Synchiropus picturatus2st Amphiprion perculaKvar på inköpslistan:2st Genicanthus watanabe Citera
mamadubba Postat 9 juli 2014 Författare Postat 9 juli 2014 Kan inte ta bilder på firrar, har gjort många försök men de är alldeles för snabba. Kommer en extremecorals leverans imorgon, blir bilder på dem istället Citera
odel68 Postat 9 juli 2014 Postat 9 juli 2014 Inte det lättaste att fota firrar har två på lager här mvh Ola. Citera
alexochingencarina Postat 9 juli 2014 Postat 9 juli 2014 Kan inte ta bilder på firrar, har gjort många försök men de är alldeles för snabba. Kommer en extremecorals leverans imorgon, blir bilder på dem istället Vad fotar du med? Klart du kan fota dem! Lite teknik bara=) Citera
mamadubba Postat 9 juli 2014 Författare Postat 9 juli 2014 Nikon D50 med ett väldigt enkelt makro objektiv. Kör på lägsta möjliga aperture men det blir suddigt ändå. Fick en halvdan bild på kardinalerna, de håller sig mest stilla men de andra blev bara skräp. Citera
JonasW Postat 9 juli 2014 Postat 9 juli 2014 Är det inte ett dyrare makro så är det kanske inte ljuskänsligt nog för snabba slutartider.Sen har du ju även ett rätt gammalt kamerahus vilket gör att foton med ISO över 800 troligen blir väldigt brusiga. Med ett modernt men ändå billigt hus (Nikon D3300 t.ex.) så kan man säkert fota med ISO 3200 utan att förstöra bilderna. Då får man betydligt snabbare slutartider trots ett enklare objektiv. Citera
mamadubba Postat 9 juli 2014 Författare Postat 9 juli 2014 jag vet inte, men det klassiska är att bilderna blir såhär med nån märklig dubbelexponering. Antar att det beror på att fokus är fel. Citera
JonasW Postat 9 juli 2014 Postat 9 juli 2014 Nja, tror på kombon av för lågt ISO & ej tillräckligt ljuskänslig optik = lång slutartid.Hade samma problem med min Nikon D40 och mina objektiv som inte är ljuskänsliga nog. Mitt Tamron 90 är det ljuskänsligaste på f2.8, de övriga f3.5.Köpte en Sony RX 100 Mk3 nu som komplement för födelsedagar inomhus, julafton m.m. där ljusförhållandena kan vara dåliga. Den fotar med ISO 1600 (3200 om man inte ska skriva ut så stort) utan problem samt med f1.8, det ger helt andra slutartider och det är _mycket_ lättare att lyckas med fotograferingen nu. Min gamla D40 ger betydligt mer brus på samma ISO trots större sensor. Det händer mycket i kameravärlden. Citera
mamadubba Postat 11 juli 2014 Författare Postat 11 juli 2014 Här kommer lite bilder på gårdagens EC LeveransHar pillat av dem från fraggstenarna och limmat upp dem precis, ska ta lite mer bilder på plats när de slutat se så deppiga ut. Citera
mamadubba Postat 20 juli 2014 Författare Postat 20 juli 2014 Dagens värde och FTS (med ännu mer reflexer än förra gången)Nitrat 0 (Doserar manuellt en gång i veckan, får nog öka det)Fosfat 0.04Kh 7.9Ca 500 (sänkt doseringen idag)Mg 1460 (sänkt doseringen idag) Citera
Vidofner Postat 23 juli 2014 Postat 23 juli 2014 Dagens värde och FTS (med ännu mer reflexer än förra gången)Nitrat 0 (Doserar manuellt en gång i veckan, får nog öka det)Fosfat 0.04Kh 7.9Ca 500 (sänkt doseringen idag)Mg 1460 (sänkt doseringen idag)[ATTACH=CONFIG]116745[/ATTACH]Gillar skarpt den scapen! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.