saltatrox Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 Var och handla ett Sushi kitt idag.Och man kan ju köpa stora packet med Nori blad/alger på Ika Maxi.Går det lika bra att mata sinna kirurger med det ?Mvh Thomas Citera
Vidofner Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 Ja, var bara noga med att det inte är massa annat skit i det dock. Jag matar med sushi nori Citera
saltatrox Postat 23 augusti 2014 Författare Postat 23 augusti 2014 Ja, var bara noga med att det inte är massa annat skit i det dock. Jag matar med sushi noriJa ?Hur vet man det ?Eller vad menar du ? Citera
Johan Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 Tänk på att köpa torkad nori och inte rostad, rostad är all näringsämnen "bortbränd" Citera
petnym Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 Någon som kan föreslå ett konkret märke och inköpsställe? Citera
stigigemla Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 All Nori i livsmedelsaffärer är rostad. Det gör man för att döda bakterier. Men tyvärr försvinner en hel del vitaminer i rostningen. Nori i akvarieaffärer är inte rostad så ät inte den själv. Tyvärr är den mycket dyrare vilket är lite märkligt då det är ett produktionssteg mindre. Citera
petnym Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 Jag kör idag något som heter "Omega One Super Veggie Green Seaweed", kanske inte Nori, men kirurgerna älskar det. Citera
Vidofner Postat 24 augusti 2014 Postat 24 augusti 2014 Ja ?Hur vet man det ?Eller vad menar du ?läs innehållsförteckningen Citera
msen Postat 24 augusti 2014 Postat 24 augusti 2014 Då lutar det nog åt att jag köper min weed hos den lokala säljaren ändå.Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera
alivedreamer Postat 24 augusti 2014 Postat 24 augusti 2014 Har funderat kring det där med näringsinnehållet. Ni kan ta en titt här:http://en.wikipedia.org/wiki/Nori#NutritionJag matar med det ibland, men det är stor skillnad på nori och nori. Vi gillar sushi och hemma hos oss så köper vi dem i 50 eller 100 pack från i mitt fall China Li vid Vaksala torg. Dessa blad är betydligt grönare och smakar bättre, även fiskarna tycker bättre om dessa än de du köper på ica eller coop. Det finns torkat sjögräs som heter Wakame, äts ofta marinerat eller i soppa. Den är inte rostad vad jag vet och en stor påse är rätt billig. Kan vara intressant prova det istället. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.