Gå till innehåll

razor vs Pacific?


buffe78

Rekommenderade inlägg

Tja

Funderar på att byta ut min diy ramp och jag hade en fundering kring vad man ska välja för ramp. Jag har ett 240L med måtten 120*40*45.typ.

Ska man satsa på två 120w razor eller en ps hyperion s 2*145w? Vill helst slippa lysrör, tror jag.

Verkar va många som har problem med ps. Hur e det egentligen? är det någon kvalité på dem? Hur står sig razorn mot ps? Någon som har några tips?

Mvh krille.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två stycken Hyperion R2 3x150w och är väldigt nöjd med dem. Nu verkar jag vara lite av ett undantag för de flesta verkar inte vara helnöjda.

+ många kanaler som är ställbara var för sig så man kan få fram rätt så exakt det ljus man vill ha (ännu fler på S modellen).

+ bra tryck i ljuset, jag har totalt 6x150w på ett 1050l akvarium och tycker jag har ljus så det räcker och blir över.

+ snygga

- rörig programvara, massor av flikar med inställningsmöjligheter, en del som påverkar varandra utan att det finns nån logisk koppling till hur och varför och ingen manual som förklarar

- buggig programvara, man kan göra en massa ändringar i tex sin par table och det funkar inte alls som man tänkt, sen drar man ut sladden och startar om ramperna så den läser om konfigen så blir allt som man tänkt. ska inte behövas tycker man, och om det behövs så får det ju ges en varning om det i programmet.

Razor har jag bara sett, aldrig ägt. För mig känns det som en 1 generations ramp med bara blåa o vita dioder. Om du inte hamnar på en tredjedel av priset på två såna jämfört med en PS så hade jag inte övervägt det.

Det är iaf min åsikt, lycka till med valet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Många vet jag inte, det brukar vara de som har problem som hörs. Ibland är det inget fel, bara handhavande fel. Jag läste nånstans att P-S har sålt ca. 7000 ramper. Att inte ha några måndagsexemplar är ju inte möjligt. Ecotech fick T.ex. Byta ut sina fläktar på G1....

Det kanske ska tänka om med lysrören. Rören suddar ut kluster problematiken. Jag tror på hybridramperna.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur Razorn är, men är nöjd med min Hyperion R2. Har inte haft mycket problem.

De är flitiga med nya funktioner och uppdateringar också, samt lyssnar på sina användare när det gäller önskemål.

Jag har skickat en lista med önskemål och en hel del av dem kommer i nästa version som släpps.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla snabba svar. Förresten, hypridrampen eller Pandora som den heter tror jag väl, är det inkl. Lysrör?

Tror det blir någon av ps rampen då, programmet som man använder, måste man göra alla inställningar på laptopen? Eller vad är appen till för isf?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...