Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Vet ej men koppar kanske finns i membranet. Sedan har du kolfilter som kan inne hålla utfälld koppar från vv. Skulle tagit det säkra före det osäkra och köpt ny anläggning, men det är jag.

Postat

Mäter du noll TDS är osmosen hel. Du kan för säkerhets skull köra med silikatfilter efter osmosen. Om filtermassan heter MB nånting eller kommer från Picobello eller Oceanakvarium tar den kopparen.

Postat

Jag lyckades göra samma sak häromdagen, jag renade cirka 25-28 liter duschvarmt vatten innan jag insåg mitt misstag. Vad som slog mig var att det gick bra mycket fortare att rena uppvärmt vatten än iskallt. När jag vred om till kallvatten så återgick vattenflödet (för det renade vattnet) till det normala.

Postat

Hänt mig så sjukt många gånger, mäter 0 tds med varmt och kallt vatten efter mitt filter så jag bryr mig inte så mycket, inte märkt av något negativt av slarvet iaf.

Postat

Tack, låter ju som det inte är någon fara. Vattnet var bara typ 38 grader. Egentligen konstigt att det inte hänt tidigare eftersom jag alltid kopplar in den efter blandaren...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...