Stocken Postat 21 september 2014 Postat 21 september 2014 Ser snyggt ut och gillar tanken bakom scapen Citera
hansson_1985 Postat 21 september 2014 Postat 21 september 2014 Om ditt fragkar ser ut så där så blir man ju mycket sugen på att se ditt visningskar! Din stil faller mig helt i smaken. Citera
odel68 Postat 21 september 2014 Postat 21 september 2014 Nu har jag klämt fram två bilder på fragkaret, den första från kortsidan och den andra från långsidan. Kan tyckas lite tråkigt utan dynamik, men det finns en tanke bakom den att korallerna ska få max cikulation och ljus, inget som står i vägen. det är korallerna som ska skapa revet och inte stenen.[ATTACH=CONFIG]118850[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]118849[/ATTACH]/JanneKommer bli grymt snyggt har jag en känsla av,gillar också din idé mvh Ola. Citera
adddo Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Bra tänkt Janne, ser det framför mig, högra sidan lite högre växande acroporor och vänstra med lite mer flakväxande? Citera
Janne Postat 22 september 2014 Författare Postat 22 september 2014 Bra tänkt Janne, ser det framför mig, högra sidan lite högre växande acroporor och vänstra med lite mer flakväxande?Du är inne på rätt spår fast staghorn skogen blir i bakkant och de flakväxande i framkant. Vattenströmen blåser över de högre i bakkant slår i framrutan och ner mot botten och igenom det luftiga revet och upp i bakkant. Vattenströmmen snurrar runt revet, ingen stenvägg som är ivägen utan det mesta som bromsar cirkulationen är korallerna./Janne Citera
Kohaku Postat 22 september 2014 Postat 22 september 2014 Tjena Janne, när jag hade pumparna mot fram rutan i det akvariet så blev strömmen mot bakrutan så stark att alla sps:er böjde sig bakåt istället för att bilda en snygg table mot framrutan/sidorna !!! Kanske något att se upp med... Citera
Janne Postat 22 september 2014 Författare Postat 22 september 2014 Tjena Janne, när jag hade pumparna mot fram rutan i det akvariet så blev strömmen mot bakrutan så stark att alla sps:er böjde sig bakåt istället för att bilda en snygg table mot framrutan/sidorna !!! Kanske något att se upp med...Hej Micke, om det blir så, så får jag dra ner lite. Men då är det första gången jag har för mycket cirkulation. Det jag inte nämnde i det tidigare inlägget är att LS ligger inte dikt mot botten, utan jag har borrat in små ben som den står på. Så det är någon cm till botten så vattnet kan även cirkulera där./Janne Citera
Janne Postat 9 december 2014 Författare Postat 9 december 2014 Nu har jag laddat ner en provversion av Adobe Lightroom och lekt lite, det blev sådär men det är en början i alla fall.Den första är en table från Australien.Den andra kommer också därifrån och är en spathulata./Janne Citera
stigigemla Postat 9 december 2014 Postat 9 december 2014 Bland betalprogrammen är lightroom enligt rykten det bästa för de som vill ha bra resultat med minimum jobb. Citera
Janne Postat 10 december 2014 Författare Postat 10 december 2014 Ja, jag får nog ta fram plånboken när 30 dagar gått, så det blir lite bilder i den här tråden./ JanneSkickat från min GT-I9295 via Tapatalk Citera
bjomat Postat 10 december 2014 Postat 10 december 2014 Fint!! Visar spathulatan några polyper?/Björn Citera
Janne Postat 10 december 2014 Författare Postat 10 december 2014 Ja mitt problem är att en sandvändare har fått spatt, så ja måste vifta bort all sand för att fotografera och då drar de in polyperna. Den ska ut till helgen!Korallerna slemmar också för att få bort sanden, vissa klara faktiskt att lyfta bort kz argonit sand som är väldigt grov med hjälp av vattenströmmen och slem. /JanneSkickat från min GT-I9295 via Tapatalk Citera
ballsam Postat 10 december 2014 Postat 10 december 2014 Lightroom är riktigt bra. Väldans fina koraller du fått tag i /Samuel Citera
Janne Postat 10 december 2014 Författare Postat 10 december 2014 Ja och spathulata har jag aldrig tidigare sett i svensk handel. Fem timmar efter att jag insåg att de fanns i Ludvika satt jag i bilen på väg dit. Det var den bästa sändning jag sett./JanneSkickat från min GT-I9295 via Tapatalk Citera
LN21 Postat 10 december 2014 Postat 10 december 2014 Snygga koraller.Kan få önska sig en helbild på visningskaret? Citera
PatrikD Postat 10 december 2014 Postat 10 december 2014 Väldigt fina koraller. Jag antar att de är vildfångade. Går dina nya koraller i karantän? Isåfall hur ser din karantänburk ut? Teknik etc. Citera
Janne Postat 10 december 2014 Författare Postat 10 december 2014 Ja de är vildfångade och de går ej i karantän. Tekniken kan du läsa om i min tidigare tråd Jannes Rev 4.0./JanneSkickat från min GT-I9295 via Tapatalk Citera
Janne Postat 10 december 2014 Författare Postat 10 december 2014 Snygga koraller.Kan få önska sig en helbild på visningskaret?Ja det kan man, här kommer några(har inte tålamod att redigera bara)./Janne Citera
bjomat Postat 11 december 2014 Postat 11 december 2014 Gott om utrymme för dina acroporor att växa Härligt!/Björn Citera
Janne Postat 11 december 2014 Författare Postat 11 december 2014 Gott om utrymme för dina acroporor att växa Härligt!/BjörnJa det är de som är meningen att korallerna ska bilda revet isf. en massa sten som tar plats och sen får korallerna slåss om utrymmet. Det tar bara lite längre tid, speciellt om man inte väljer de mest snabbväxande acropora. Men jag har några, hoppas på att spathulata är en snabbväxare./ JanneSkickat från min GT-I9295 via Tapatalk Citera
LN21 Postat 11 december 2014 Postat 11 december 2014 Trevlig och bra filosofi. Jättesnyggt akvarium dessutom. Citera
Janne Postat 11 december 2014 Författare Postat 11 december 2014 Ännu en spathulata, jag undrar om den ska förbli trefärgad./Janne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.