Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Min sjöhare ser ut som den gått ner i vikt, har haft den i ca 2 månader nu och matat med sjögräs (nori) från akvariebutiken, men det tog slut för ca 2 veckor sedan. Jag har sedan matat med nori från ICA, men den är säkert rostad. Men fungerar det ändå, eller är det bortkastade pengar?

Ska man köpa nori i akvariebutiken, 100 kr för några blad så kommer man gå i personlig konkurs så mycket som sjöharen käkar.

Några alternativ?

Postat

Prova att doppa några maskrosblad i kokande vatten och se om den äter det. Det är i alla fall mer näring än salladsblad.

Men du bör ändå ge nori för maskrosbladen har låg proteinhalt.

Postat
  • Författare
Prova att doppa några maskrosblad i kokande vatten och se om den äter det. Det är i alla fall mer näring än salladsblad.

Men du bör ändå ge nori för maskrosbladen har låg proteinhalt.

Tack!

Vet du om det ens är lönt att mata med den rostade norin? Eller är all näring borta?

• 2 månader senare...
Postat

Lånat sjöhare nu för algbekämpning, effektiv rackare. Brukar den klättra runt på LS eller håller den sig mest på botten o sträcker på halsen så långt den når upp på LS? Bara sett den på botten runt LS än så länge

Postat
Lånat sjöhare nu för algbekämpning, effektiv rackare. Brukar den klättra runt på LS eller håller den sig mest på botten o sträcker på halsen så långt den når upp på LS? Bara sett den på botten runt LS än så länge

Sjöharar är så söta! : ) De är hyfsat bra på att klättra, lite klumpigare än turbosarna men den jag hade var över, under, i, och på precis allt. Och jag har ett rätt så högt stenrös den tog sig upp och runt i...

Postat

Så bra :) Då får vi se hur mkt den plöjer på ett dygn, konstant tuggande.

Postat
  • Författare

De äter så sjukt mycket. Tyvärr hade jag inte tillräckligt med mat så den dog, fast jag matade den med massor med alger.

Postat

Japp, därför jag lånat en, låta den röja upp lite o sen tillbaks. 120L kan aldrig producer i närheten vad de här sakerna behöver dagligen.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.