Gå till innehåll

Är det bara jag som tänkte på vår hobby när man ser detta?


patrikk

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte om ni kommer ihåg nyheterna från Australien där de slängde paketen av från flygplanet? DHL Sverige svarade då att så ska inte få förekomma och det gör det inte i Sverige. Sen var det en ICA handlare som filmade DHL leverans till butiken se nedan. Man undrar hur frakt bolagen egentligen hanterar ens paket framför allt inom vår värld med salt och levande.

Man undrar om DHL är ensamma med det eller det är samma oavsätt vem som fraktar ens paket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror tyvärr det är värre. Jag är egenföretagare och beställer en hel del från Europa. De enda som är riktigt bra att ha att göra med är DHL och Maersk. Jag har haft en sådan brytning nu när en av mina kunder bytt till något annat tyskt. Då blir det med postnord i Sverige. Då fungerar ingenting längre :-(. Där kan ni glömma 24 timmars leverans. Skulle de förmodan nästan vara på tid och man inte kan ta emot paketet kör de tillbaka det till lagret. Skulle man då tro att man kan komma och hämta det så går det inte för då hamnar det i någon omsorteringsmaskin och kan inte skickas/hämtas förrän dagen efter.

Hoppas jag inte trampar någon på tårna som jobbar med detta företag.

När det gäller DHL så är det en rätt så stor organisation och då slinker det ju in folk som inte tar sitt jobb på allvar(läs rötägg) som förstör för de individer som faktiskt kommer under avtalad tid och levererar paket som inte har en skråma på sig och dessutom hjälper en att bära in sakerna hela vägen in trots att de inte behöver(DHLs trevliga personal i Mellersta skåne)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag upplever att schenker och DHL fungerar felfritt, postnord brukar ta lite längre tid än vad det borde. Men den absolut sämsta frakterfarenhet jag haft, var med TNT... Kommer aldrig att handla från ett ställe som använder TNT för att sända paket. För att göra en lång historia kort: Det tog 2 gånger så lång tid det var beräknat, jag fick själv deklarera för tullen. Visst, det händer, men de hade mage nog att ta 500kr i administrativa avgifter (för ett paket med 800kr i värde) för ett arbete JAG gjort. Sen moms på det såklart... Blev en del dyrare än vad det borde varit, om man säger så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...