Nille83 Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 Har sett i någon vecka att jag haft en del Mini-Turbos, de kryper fram på nätterna. Finns det någon chans att de överlever? Kan man hjälpa dem på något sätt? Citera
lexwin Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 Skulle säga att det är collonista sniglar. De är i den storleken, håller sig gömda på dagen och de flesta anser att de är bra. Citera
krille 55 Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 Jag har hundratals i mitt knappkar. Blir inte mer än några mm men ser ut ungefär som små turbos Citera
Alexraptor Postat 15 januari 2015 Postat 15 januari 2015 Yup, definitivt collonista.Däremot finns det absolut mini/dvärg turbosniglar också, som har samma form och färg som dom stora, men förblir små. Citera
Nille83 Postat 15 januari 2015 Författare Postat 15 januari 2015 Fick namnet "Mini Turbos" från denna sidan http://www.lionfishlair.com/hitchhiker/hitchhiker.shtmlSåg även att de hette "Collonista". Enligt den sidan så vill man ha dem i karet. Någon som haft problem med dem? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.