Postat 7 februari 201510 år När man blandar nytt saltvatten med osmos vatten, är det rimligt att ligga på 0,035 i fosfat?Om inte, vad är felkällan ?
Postat 7 februari 201510 år Ligger väll inom felmarginalen på en hanna.Vad mäter du i osmosvattnet innan du blandar i salt? Det finns ju bara 4 möjliga felkällor:1) mätfel2) fosfat slinker igenom i osmosen3) saltet innehåller en del fosfat 4) invånare i ditt hushåll jävlas med dig.
Postat 7 februari 201510 år Författare Mäter med fosfor checkern Mätte med saltet blandat. Invånarna är uteslutna
Postat 7 februari 201510 år Ok, nej det är inte rimligt att ligga på 0.035 i fosfat på nyblandat salt tycker jag.Uteslut felkällorna 1 efter 1.
Postat 7 februari 201510 år Är det ett natursalt händer nog ibland att en mås flugit förbi. Så med sådana salt kan det hända.Men för ett syntetsalt är det helt underkänt.
Postat 7 februari 201510 år Ok, nej det är inte rimligt att ligga på 0.035 i fosfat på nyblandat salt tycker jag.Uteslut felkällorna 1 efter 1.Men inte farligt!!!!MVH Lasse
Postat 8 februari 201510 år Hur pass ren behållare blandade du i? Behövs inte mycket skit för att komma upp i de nivåerna egentligen.
Postat 8 februari 201510 år Författare Saltet är ett syntetiskt ifrån tyskland, AquaLight Aquatic-marine Pro-Active Meersalz - 10 kg heter det, köpte det för att prova om det funkar.Tunnan jag blandar i är en fodertunna för hundmat och är inte använd till något annat än blandningstunna.
Postat 8 februari 201510 år hur länge har saltet blandats innan du mäter? jag får också utslag om jag inte väntar minst ett dygn!
Postat 8 februari 201510 år Författare ah, 4 timmar tror jag det var efter blandningen. Så det kan vara det som spökar.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.