Tobbz Postat 7 februari 2015 Postat 7 februari 2015 När man blandar nytt saltvatten med osmos vatten, är det rimligt att ligga på 0,035 i fosfat?Om inte, vad är felkällan ? Citera
ormet Postat 7 februari 2015 Postat 7 februari 2015 Ligger väll inom felmarginalen på en hanna.Vad mäter du i osmosvattnet innan du blandar i salt? Det finns ju bara 4 möjliga felkällor:1) mätfel2) fosfat slinker igenom i osmosen3) saltet innehåller en del fosfat 4) invånare i ditt hushåll jävlas med dig. Citera
Tobbz Postat 7 februari 2015 Författare Postat 7 februari 2015 Mäter med fosfor checkern Mätte med saltet blandat. Invånarna är uteslutna Citera
ormet Postat 7 februari 2015 Postat 7 februari 2015 Ok, nej det är inte rimligt att ligga på 0.035 i fosfat på nyblandat salt tycker jag.Uteslut felkällorna 1 efter 1. Citera
stigigemla Postat 7 februari 2015 Postat 7 februari 2015 Är det ett natursalt händer nog ibland att en mås flugit förbi. Så med sådana salt kan det hända.Men för ett syntetsalt är det helt underkänt. Citera
Lasse Postat 7 februari 2015 Postat 7 februari 2015 Ok, nej det är inte rimligt att ligga på 0.035 i fosfat på nyblandat salt tycker jag.Uteslut felkällorna 1 efter 1.Men inte farligt!!!!MVH Lasse Citera
Dykaren Postat 8 februari 2015 Postat 8 februari 2015 Hur pass ren behållare blandade du i? Behövs inte mycket skit för att komma upp i de nivåerna egentligen. Citera
Tobbz Postat 8 februari 2015 Författare Postat 8 februari 2015 Saltet är ett syntetiskt ifrån tyskland, AquaLight Aquatic-marine Pro-Active Meersalz - 10 kg heter det, köpte det för att prova om det funkar.Tunnan jag blandar i är en fodertunna för hundmat och är inte använd till något annat än blandningstunna. Citera
nike83 Postat 8 februari 2015 Postat 8 februari 2015 hur länge har saltet blandats innan du mäter? jag får också utslag om jag inte väntar minst ett dygn! Citera
Tobbz Postat 8 februari 2015 Författare Postat 8 februari 2015 ah, 4 timmar tror jag det var efter blandningen. Så det kan vara det som spökar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.