Gå till innehåll

Uvc


per.w

Rekommenderade inlägg

Hallå sluta flumma! tala och tiga och bla bla bla.. Per.W ville nog bara tala om hur bra han tycker om uv och han var nog bara väldigt glad över sitt. Har vi verkligen så tråkigt när det inte finns några nya trådar att vi måste kasta in vad som helst Nä!! skärpning nu! Skål på er alla i stället...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Till alla som av någon anledning inte fattade uttrycket "you can´t beat the feeling" har att göra med att UVC är en nödvändighet för akvarier med fjärilar eller generellt många problem... Jag skaffade en efter att mina fjärilar dog av på löpande band. Den har verkligen hjälpt mig sedan jag skaffade den. Så var det med det!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade du skrivit det i första inlägget så hade säkert 9 av 10 inlägg inte skrivits efteråt. :)

Jag får mitt 11W på måndag själv, ska bli intressant at se om det gör nån skillnad. Inte för at jag har problem med fiskarna, men bättre att ha ett ifall det skulle visa sig göra nytta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej man ser inte någon skillnad på vattnet och uvc ändrar inte heller på kvaliteten på vattnet om man avser värden såsom ph, kh, nitrit, nitrat, ammonium. Det ända som händer är att de bakterier som kan orsaka angrepp på djuren, dör i sterilisatorn. Där dör även de bakterier som är av nytta i akvariet, som vi vill ha kvar... Men det är som jag ser det nästan nödvändigt att ha en om man håller fjärilsfiskar i burken. Jag låter min gå på timer 4 timmar varje natt. Pumpen som cirkulerar vattnet igenom den är på 600L/h akvariet på 720. Det fungerar för mig!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...